י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש למבוכה

הקואליציה מקפיאה חקיקה לחודש; "מעילה בשליחות"

ראשי סיעות הקואליציה סיכמו כי יקפיאו חקיקת חוקים פרטיים במהלך החודש הקרוב וזאת במטרה למנוע ככל האפשר זעזועים מיותרים | חברי האופוזיציה הלוחמנית תוקפים: "הצעד הזה הוא לא אנושי"

הקואליציה מקפיאה חקיקה לחודש; "מעילה בשליחות"
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: ישי ירושלמי

מחשש למבוכה על ידי האופוזיציה, ראשי הקואליציה סיכמו היום (שלישי) כי לא יאפשרו חקיקת חוקים פרטיים בחודש הקרוב, זאת כדי להתגבש יחד בקואליציה ולאפשר את המשך פעילות ממשלת השינוי.

במפלגות הודיעו היום כי הכנסת לא תדון בהצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב, כך שבימים אלה ימי הכנסת יהיו קצרים וידונו רק בחקיקה שתבוא מהממשלה או הוועדות, בהם תיקונים לחוקי היסוד לממשלה ולכנסת.

בקואליציה חוששים ממבוכה, לאחר שזאת עומדת על רוב של 61 בלבד, ובאופוזיציה החרדים יחד עם הליכוד והציונות הדתית כבר מבשלים להם כמה תקלות עם הצעות חוק שיגרמו לסערות פנימיות.

רק אתמול הכריז ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי הוא מטיל עוצר טיסות לחו"ל וביקש מחברי הכנסת באופוזיציה להיות בכנסת בכל שעה, שכן הקואליציה בנויה על רוב של ח"כ אחד שיכריע את הכף.

באופוזיציה תקפו את ההחלטה התקדימית, ח"כ משה ארבל אמר: "החלטת הנהלת הקואליציה למנוע במשך חודש לחוקק, מעידה כאלף עדים על השיתוק הצפוי לנו ממשלת הכלאיים הזו שלא מסוגלת להסכים על כלום. לאסור על חברי הכנסת לחוקק ולאפשר להם להמשיך לקבל משכורת מכספי האזרחים זו מעילה בשליחותם הציבורית".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה: "המעשה הלא דמוקרטי הראשון שמציגה ממשלת ״השינוי״ - אין הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב. הנפגעים אינם רק "המיעוט" אותם מייצגת האופוזיציה, אלא ובמיוחד ביחס אלי - אלו מתמודדי הנפש והשכבות החלשות בחברה שמייחלות לשינויים מהותיים שיסייעו להם להמשיך הלאה".

לדברי חברת הכנסת וולדיגר, "כמשפטנית - הצעד הזה הוא לא חוקי, כקרובת משפחה למתמודד נפש - הצעד הזה הוא לא אנושי".

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר: "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון, סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה, קואליציית השמאל, מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות, למרות שהם כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור".

נפתלי בנט מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד