י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה במודיעין עילית

צפו: הפורצים נתפסו באישון ליל, חייל ירה באוויר

שני חשודים נתפסו הלילה במודיעין עילית, בתום מרדף שביצעו תושבים | על פי החשד, השניים היו בדרכם לבצע פריצה נוספת, במסגרת גל הפריצות בעיר בתקופה האחרונה | במהלך המרדף, חייל צה"ל ביצע ירי באוויר | בצבא מתחקרים את האירוע | צפו בתיעוד מרגעי הדרמה

צפו: הפורצים נתפסו באישון ליל, חייל ירה באוויר
המרדף והירי במודיעין עילית צילום: לפי סעיף 27א

תושבים בשכונת ברכפלד במודיעין עילית הביאו הלילה (בין שני לשלישי) לתפיסתם של שני פורצים שככל הנראה פעלו בעיר במהלך התקופה האחרונה. הפורצים נתפסו 'על חם' בדרכם לבצע פריצה נוספת. השניים, ככל הנראה פלסטינים, נעצרו בתום מרדף. תושבים בעיר החרדית מביעים חשש מהקלות שבה מצליחים הפורצים להיכנס לעיר.

עד להגעת המשטרה, ביצעו התושבים מרדף של ממש אחר השניים שקפצו בין חצרות הבתים. "זאת הייתה דרמה מטורפת", מספר תושב בעיר ועד ראייה ל'בחדרי חרדים'. "תושבים סיפרו שראו דמויות והיה חשש שמדובר האירוע לאומני".

כפי שדווח במוצאי שבת ב'בחדרי חרדים', בימים האחרונים נרשם זינוק במספר הפריצות לדירות בשכונת ברכפלד בעיר. האירוע החל הלילה, כאשר אחד התושבים זיהה שתי דמויות עם פנסים סמוך לאחד ממוסדות החינוך והזעיק את המשטרה. כוחות משטרה ומתנדבים מקומיים רדפו אחר החשודים עד לתפיסתם. בהמשך הם נעצרו לחקירה בתחנת המשטרה.

במהלך מעצר הפורצים נרשם אירוע חריג, כאשר לוחם צה"ל ביצע ירי באוויר, כנראה לאחר שתושבים זועמים ניסו לפגוע בחשודים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך הלילה, הוקפץ כוח צה"ל לעיר מודיעין עילית שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", בעקבות דיווח על חשודים שניסו לפרוץ לאחד הבתים בעיר. הכוח וכוחות ביטחון נוספים הגיעו לנקודה ועצרו את החשודים. לאחר מעצרם, התפתחה התקהלות אלימה של עשרות מתושבי העיר בנסיון לתקוף את החשודים בפריצה שנעצרו".

"הלוחמים פעלו לפיזור ההתקהלות ולהגנה על החשודים, תוך שהחיילים עצמם מותקפים על ידי התושבים. הכוח הדף את התושבים מלפגוע בחשודים תוך שימוש בירי חי לאוויר. החיכוך פוזר והחשודים הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל", הוסיפו בדובר צה"ל.

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר סמוך לשעה 05:00, כוחות משטרה שעסקו בפעילות מוגברת נגד פורצים בעיר מודיעין עילית שמעו צעקות מחצר של בית. כוח משטרה שהתקדם למקום הבחין בחשוד פלסטיני שמסתובב בחצר ועצר אותו".

"מאוחר יותר התקבל דיווח על חשוד פלסטיני שנתפס על יד מספר תושבי העיר כוחות משטרה שהגיעו למקום זיהו את החשוד שהוא חבול ופצוע הוא נעצר והובל לטיפול בבית החולים. החקירה נמשכת", הוסיפו במשטרה.

גל הפריצות במודיעין עילית

בסוף השבוע דווח ב'בחדרי חרדים' ע"י מספר משפחות במודיעין עילית התעוררו, ונדהמו לגלות כי אלמונים פרצו לביתם במהלך ליל שבת, בשעה שבני המשפחה נמו את שנתם - וגנבו חפצים יקרי ערך. במוצאי שבת הגיעו חלקם לתחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה.

תושבים בעיר טוענים כי לא מדובר בתופעה חדשה, וכי פריצות נוספות נרשמו במהלך השבועות האחרונים. התושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מגדירים את המצב כ"גל פריצות" ונערכים לפעול נגד הפורצים, שלטענתם מגיעים מקרב נוער השוליים בעיר.

"שמעתי פסיעות שקטות במהלך הלילה, והייתי בטוח שביתי הקטנה התעוררה", סיפר יצחק, תושב העיר שדירתו נפרצה בליל שבת. "בהמשך, שב השקט וחשבנו שהיא חזרה לישון. סמוך לשעה 7:00 בבוקר רעייתי התעוררה וגילתה שהפורצים לקחו עמם כמה חפצים יקרי ערך". 

מבית המשפחה נגנבו בין היתר הפמוטים של שבת, ארנק עם כסף רב וחנוכיה, לצד חפצים אחרים. לדברי יצחק, הפורצים נוהגים לפרוץ לדירות צמודות קרקע. "ברחוב רבי עקיבא בלבד נפרצו ארבע דירות נוספות", הוא ממשיך לתאר. "רק אתמול", הוא מוסיף, "נפרצה דירה של שכן שגר ממול. הם עוברים יום ופורצים לשלושה/ארבעה בתים עם חצרות". 

"יש פה קבוצה של עשרות תושבים, לפחות עם אלו שאני דיברתי שמתכוונים לפעול באופן עצמאי", אמר. "אנחנו צריכים לשבת לילה לילה ולחכות לפורצים. על המשטרה אתה לא יכול לסמוך. צריך לחכות לתפוס אותם פיזית".

הפורצים מתמקדים בעיקר בשכונת ברכפלד אך ל'בחדרי חרדים' כי פריצות אירעו בשבועות האחרונים בכל רחבי העיר. "תחושת הביטחון ירדה באופן משמעותי", אומר ל'בחדרי חרדים' תושב אחר. "בהתחשב בעובדה שאנחנו קרובים לכפרים פלסטינים, מי מבטיח לנו שאפשר לישון רגועים בלילה, בלי חשש שערבים יחדרו את הגדר?."

ברכפלד פריצות לבתים צה"ל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד