י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישועות בדוקות

"לפתע, רגע אחרי התרומה, הכול הסתדר"

התורמים מספרים: תרמנו לכבוד התורה כצוואת הרבי, והוא פעל עבורנו ישועה פלאית • תומכים עכשיו במפעל חייו של שר התורה, בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א שיסד עבור כלל ישראל - וזוכים לניסים ונפלאות, ישועות שלא כדרך הטבע באופן פלאי ומפתיע • תורמי מפעל הש"ס מעידים

"לפתע, רגע אחרי התרומה, הכול הסתדר"
בעל השפע חיים זצוק"ל צילום: מפעל הש"ס

מאז הוקם 'מפעל הש"ס' חל פלא עצום. 'מופת' שאין כמותו: אם עד אז כמעט ולא היו תלמידי חכמים שיכלו לדעת ש"ס על בוריו, עם כל דיבור ודיבור מבעלי התוספות - והנה, התרחש לו מהפך רוחני עצום. לפתע ניתן למצוא יהודים של צורה שלא מסתפקים בשיעור קליל ובלתי מחייב של 'דף היומי', אלא בחרו להעמיד את עצמם בכור המבחן על מה שרכשו בשעות על שעות של יגיעה במהלך החודש: תלמידי חכמים, אברכים המשחירים את שיניהם על התורה בלי הכנסות רבות נוספות, בחורים לעשות 'שעות נוספות' בלימוד ושינון, בגרסה וביגיעה, של 20 או 30 דפי גמרא בחודש על מנת להיבחן עליהם במסגרות 'מפעל הש"ס', כשבכל חודש רביעי המוקדש לחזרה - הם מקיימים בחינה נוספת על החומר כולו!

בדור שאחר השואה, כשזֵכֶר אותם נפילים מפולין ומהונגריה, מליטא ומיהדות המזרח המפוארת, שידעו את הש"ס במבחני סיכה - כבר כמעט ונשכח, מיהר הרבי מצאנז בעל ה'שפע חיים' למנוע את הפיכת הסיפורים הללו לאגדות, וביקש להפוך אותם למציאות חיה!

כך כינס לו את נשיאות 'מפעל הש"ס העולמי' שהורכבה מראשי הישיבות והרבנים גדולי הדור של שנות התש"מ, ומאז, למעלה מ-476 חודשים, ב-13 נקודות - נבחנים אלפי אברכים מדי חודש, מי במגמות עשרים ושלושים דפי הגפ"ת ("לימוד גמרא ללא תוספות", אמר הרבי, "איננו לימוד") ומי במגמות שולחן ערוך חושן-משפט או אורח-חיים.

רבי שהרימו גבה לשמע היוזמה, הודו כעבור שנים ספורות בלבד, כשרשימת הבוגרים הענקית הודפסה על גבי העיתון, והעידה יותר מכל על הצלחת המיזם למעלה מדרך הטבע.

@משנים את הטבע

לא פלא אפוא, שהמפעל ששידד מערכות, ניצח את הטבע האנושי העצל, וגרם לאלפי אברכים במהלך השנים לרכוש קנייני נצח בש"ס ובשולחן ערוך, יוצר אף הוא מציאות חדשה בעולם עבור מי שמתנדבים להחזיק בו כדי שיהיה לו קיום תמידי.

תורמי מפעל הש"ס הוותיקים, כבר יודעים. בכל עת שהם זקוקים לישועה - יש להם כתובת מיידית. מי שהתרגל לכך, רואה בניסים שבכל יום את יד השם אשר שיגרה אליו את המלאך הטוב, שר התורה, בעל ה'שפע חיים' מצאנז, שמליץ עליו מלמעלה בכל תהלוכותיו. חלקם מעניק הוראת קבע נדיבה חודשית, מלבד התרומות שמורמות בכל יציאה לדרך, בכל מהלך עסקה, בכל עניין רפואי שמתחדש לטוב או חלילה למוטב.

ויש כאלה, שנזכרים כפעם בפעם. הם שולחים יד אל הארנק, מוציאים יחד עם כרטיס האשראי את הכרטיס שעליו כתובות מילות הקודש. "ואני מבטיח גם לכם בכל עת שתצטרכו לאיזה ישועה - תנדרו לאותן הצדקות שפעלתי עבורן בעוה"ז", הם רצים בעיניהם על המילים אותן כתב בצוואתו מייסד המפעל הכביר, בעל ה'שפע חיים' זי"ע. "וכל המתנדבים יאמרו" הם מלחשים ברטט: 'הנני מפריש ונותן זה לטובת נשמת (מוה"ר) יקותיאל יהודה בה"ר צבי - שיהא לטובת ותיקון נפשו, רוחו ונשמתו', ויודעים כי אם הרבי הבטיח כי יפעל ככל יכולתו בעד התורמים - כך יהיה!

@תקר ומפגש מפתיע

לסיום, נעניק בזה הצצה לסיפורי ישועה 'קטן' ו'טבעי' לכאורה. אבל מהסוג שכולנו זקוקים לו בכל ימות השנה.

וכך מספר הרב אהרן בראון מבני ברק, שנסע אל הכותל המערבי עם כל משפחתו ברכב גדול שכור. "באמצע הדרך, חשתי כי הרכב החל לנטות מעט ימינה. חשבתי שכלום לא אירע, אבל כשהמצב החמיר, עצרתי בשולי הכביש. אני יורד, ומבחין כי אירע פנצ'ר רציני, אי אפשר להמשיך לנסוע. יתרה מכך: המקום בו עמדתי - היה מסוכן. התקשרתי ל'ידידים', הסברתי שאנחנו ממתינים על כביש מס' 1, ונתתי מיקום. נכנסנו להמתנה וב"ה מישהו יצא לקראתנו. ב"ה, צהלתי.

"אבל שמחתי לא ארכה זמן רב. כי בכל דקה שחלפה הפאניקה רק הלכה וגברה בקרב הילדים. צרחות בהלה נשמעו ממושביהם מכל משאית חולפת. אודה על האמת", אומר ר' אהרן, "השול היה באמת צר, והכביש לצידו היה סואן. כל רכב גדול, משאית או אוטובוס גרמו לרכב לנוע על מקומו. הבנתי היטב את הפחד שבו שרו הילדים אבל לצערי, בגלל התקר, לא הייתה לי כל אפשרות להתקדם...

"לפתע אמרתי: "נתרום צדקה למפעל הש"ס! כמו תמיד, הייתה אצלי בכיס הפתקה עם ה'הבטחה' של ה'שפע חיים' לכל מי שתורם - לסייע לו בכל ישועה שיזדקק לו, וכמי שגם נבחן ב'מפעל הש"ס' העולמי - וידעתי מיד מה עליי לעשות. הוצאתי את הטלפון, השתקתי את הילדים ואמרתי להם שאני עומד עכשיו לתרום למפעל הש"ס.
"התקשרתי לתרום, אמרתי את הנוסח 'הנני מפריש ונותן זה לטובת נשמת (מוה"ר) יקותיאל יהודה בה"ר צבי - שיהא לטובת ותיקון נפשו, רוחו ונשמתו', והנה - זוגתי אומרת לי: 'אולי תנסה להתקדם מעט, בזהירות, בשוליים, לפחות שלא כל משאית דוהרת תבהיל את הילדים', שמעתי לדבריה, ולאחר שעשיתי כעצתה והחלתי לנוע אט-אט, מטר אחר מטר בשיא הזהירות, גיליתי כי מעבר לעיקול התרחבו השוליים ויכולנו לעמוד ולהמתין בהרבה יותר רוגע למתנדב שיבוא להחליף לנו גלגל.

"לא", אומר ר' אהרן בראון. "לא היינו צריכים להמתין בכלל - כי בשול הרחב נעצר רכב לפנינו ובו נהג ידיד שלנו מבית הכנסת, לא פחות ולא יותר. שאלנו אותו 'מה קרה? מדוע עצרת?' - הרי הוא לא יכול היה להספיק להבחין בנו מעבר לעיקול. והוא ענה כי מישהו מהנוסעים ביקש לעצור בדחיפות, והוא פשוט חיפש התרחבות של השוליים כדי לעצור בצד.

"מה אומר ומה אדבר: בתוך פחות מרבע שעה מאז שהתרומה ל'מפעל הש"ס' הועברה - כבר הוחלף הגלגל הסורר והיינו בדרכנו אל הכותל המערבי...

תפילה, ישועה וזכייה

השנה, עשרה תלמידי חכמים יזכירו את שמות התורמים לברכה ולישועה ביום ראשון שלאחר ההילולא, שתחול בשבת קודש, ט' בתמוז, על ציונו הקדוש בנתניה ובוודאי יפעלו ישועה גדולה לזקוקים לה, כשהם מעתירים על קברו של אותו זקן מלא רחמים שמפעלו הגדול - מפעל הש"ס העולמי - זוכה להמשיך ולהגדיל תורה ולהאדירה כבימי חיי-חיותו.

כמו כן, בין כלל התורמים סך של 180 שקלים ומעלה, תוגרל שבת נופש לשניים במלון גלי צאנז המחודש בנתניה, סמוך ונראה לקרייה שאותה הקים הרבי בעל ה'שפע חיים' זצוק"ל, באווירה ייחודית.

וכמובן, הזכייה האמיתית היא בקיום רצונו של אותו צדיק, בסיוע למפעל הש"ס העולמי בהמשך סדרות המבחנים, עוד רבות בשנים!

מפעל הש''ס תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד