ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חיים כפולים"

ניאו-נאצי שאגר כימיקלים לייצור חומרי נפץ, ירצה 18 שנות מאסר

דין מוריס, בן ה-34, קיבל עונש של 18 שנה בכלא לאחר שאגר חומר נפץ, ולמד לבנות פצצות תוצרת בית. מוריס הוא איש צבא לשעבר שהילל נאצים ברשתות החברתיות

ניאו-נאצי שאגר כימיקלים לייצור חומרי נפץ, ירצה 18 שנות מאסר
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

איש צבא בריטי לשעבר, ניאו-נאצי שאגר כימיקלים לייצור חומרי נפץ נכלא ל-18 שנות מאסר, דין מוריס בן 34, למד על פצצות דרך הרשת, וניסה להכין פצצות וכלי נשק תוצרת בית. הוא השתתף בקביעות בפורומים של הימין הקיצוני והקים שני ערוצי תעמולה משלו, הוא הילל דמויות מהרייך השלישי והכריז על מחבלים ניאו-נאצים כ"קדושים", כך דווח האתר Jewish News.

הוא תיעד את עצמו מנגן בגיטרה בזמן שצפה בדיווח על הטבח במסגד בכרייסטצ'רץ' ניו זילנד, בו ברנטון טרנט רצח 51 מוסלמים ב-2019.

עוד דווח, כי מאגר של כימיקלים ששימשו לייצור תרמיט ואבקת שריפה נמצא במוסך שלו כאשר המשטרה פשטה על ביתו בפאולטון, בריסטול - אנגליה, באוגוסט אשתקד. השוטרים גילו גם מדפסת תלת ממד, יחד עם הוראות לבניית אקדח והוראות מודפסות לבניית נשק חם.

מוריס, שניהל עסק קטן לתיקון מכשירי אלקטרוניקה לאחר תקופה קצרה בצבא, אליה הצטרף בגיל 16 כנהג, אמר לחבר המושבעים שהוא נהנה להתחפש ל"פאשיסט ימני" בתלבושות שכללו אפוד קרבי, מסכת גולגולת וכומתה צבאית.

בשבוע שעבר הוא נמצא אשם בשני סעיפים של הכנת והחזקת חומר נפץ, שלוש סעיפי הפצת מידע על טרור, סעיף אחד לעידוד טרור, וסעיף נוסף על החזקת מסמך לצורכי טרור בין 15 במרץ 2019 ל-20 באוגוסט 2020.

השופט פיטר לודדר גזר עליו ביום שני מאסר בפועל של 18 שנים, הוא אמר למוריס: "תיארת את עצמך כפטריוט, אתה לא פטריוט, אתה ניאו נאצי מסוכן, הקנאות והשנאה שלך מסוכנים למדינה הזאת".

בבית המשפט התברר כי אנשים שהכירו את מוריס היו "המומים ומופתעים" לגלות את מה שהוא עשה והשופט תיאר אותו כאחד שחי "חיים קצת כפולים".

ניאו נאצי בריטניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד