ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בזכות קבלת עול מלכות שמים

היסטוריה: בית כנסת יוקם בקיבוץ זיקים של השומר הצעיר

בחודש שעבר הוכנס ספר תורה לקיבוץ זיקים, לראשונה מאז הקמתו | האדמו"ר מקאליב: "אין ספק שקבלת עול מלכות שמים פעלה את פעולה והביאה לידי הרחבת גבולות הקדושה בארץ ישראל, בהקמת בית מקדש מעט בתוך הקיבוץ"

היסטוריה: בית כנסת יוקם בקיבוץ זיקים של השומר הצעיר
האדמו"ר מקאליב צילום: שוקי לרר

שמו של קיבוץ זיקים מוכר לרבים, מהתראות צבע אדום. הקיבוץ שנמצא בעוטף עזה, הוקם על ידי השומר הצעיר. כפי שאפשר להבין מהשתייכותו של הקיבוץ, תושביו היו רחוקים מאוד משמירת תורה ומצוות, על אחת כמה וכמה בניית בית כנסת והכנסת ספר תורה. אולם בתקופה האחרונה, רוח טהרה שורה על הקיבוץ. מסתבר שהגחלת לא כבתה וגם בקיבוץ של השומר הצעיר, ישנם כאלו המתקרבים לאביהם שבשמים.

מי שנדבה רוחו לסייע בתקיעת יתדות של קדושה בקיבוץ, הוא הנדיב הרב יוסי כץ ממושב חמד, שמשפחתו הייתה קשורה בקשרי עבותות עם האדמו"ר מקאליב זצ"ל, שכידוע מסר את נפשו להפיץ תורה וקבלת עול מלכות שמים. הקשר המשפחתי נמשך גם עם נכדו ממשיך דרכו האדמו"ר מקאליב.

לפני מספר שבועות, נדב הרב יוסי כץ ספר תורה למתפללים ביישוב. במעמד הוזמן לשאת דברים האדמו"ר מקאליב, במהלך הדברים, עודד האדמו"ר, את היוזמים לקחת על עצמם את המשימה להקים בית כנסת בקיבוץ. חרף המתנגדים שקמו לדבר בקרב חברי הקיבוץ, ידם של התומכים הייתה על העליונה והשבוע התבשר האדמו"ר, כי קראוון מיוחד אשר ישמש כבית הכנסת, הונח בקיבוץ באישור חברי הוועד.  

במעמד הכנסת ספר התורה נטלו חלק רבנים מכל גווני הקשת, שהצטרפו למעמד המיוחד של קבלת עול מלכות שמים ברבים, כפי שנהג האדמו"ר מקאליב זצ"ל, בכל מקום שהיה מגיע ופוגש יהודים ומחבר אותם באמצעות שמע ישראל לאביהם שבשמים.

האדמו"ר מקאליב אמר השבוע לאחר שהתבשר בבשורה המשמחת על פתיחת בית הכנסת בקיבוץ: "אין ספק שקבלת עול מלכות שמים פעלה את פעולה והביאה לידי הרחבת גבולות הקדושה בארץ ישראל, בהקמת בית מקדש מעט בתוך הקיבוץ".

בית הכנסת החדש

זיקים הרבי מקאליב השומר הצעיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד