י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיחת טלפון מפתיעה

אילנה דיין חושפת: נתניהו ורעייתו ביקשו שאעשה תחקיר

העיתונאית אילנה דיין חושפת כי בכהונתו הראשונה של נתניהו הוא צלצל והזמין אותה למעון בבלפור, ובפגישה הוא ורעייתו ניסו לשכנע אותה לעשות תחקיר בתכנית שימוסס את תחקיר 'ידיעות אחרונות' נגד שרה נתניהו

אילנה דיין חושפת: נתניהו ורעייתו ביקשו שאעשה תחקיר
בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

בראיון שהעניקה העיתונאית אילנה דיין מגישת התוכנית 'עובדה' ב'ערוץ 12' לפודקאסט של עיתון 'הארץ', היא חשפה כי במהלך כהונתו הראשונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה בשנת 1997, הוא הפתיע אותה עם טלפון וביקש ממנה לבוא ולהיפגש איתו לצורך עריכת תחקיר לתכניתה.

באותם ימים התפרסם התחקיר המפורסם ב'ידיעות אחרונות' שסיפר על יחסיה העכורים של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו עם עובדות המעון, במה שנחרט לימים כפרשת 'שרה והנעליים', לאור העדות ששרה בעת כעסה השליכה נעליים על עובדת המעון.

דיין מספרת כי עורכת התוכנית פנתה אליה ואמרה לה שראש הממשלה בטלפון ורוצה לדבר איתה. לדבריה תחילה חשבה שעושים לה מתיחה, אך כשענתה לשיחה נוכחה לדעת שמדובר בבנימין נתניהו, שהזמין אותה לבוא למעון בבלפור. דיין הגיעה לפגישה ולדבריה ראש הממשלה ורעייתו ביקשו ממנה שתערוך תחקיר נגדי בתכניתה שיפריך את התחקיר הקשה שפורסם ב'ידיעות אחרונות'. 

לטענת אילנה דיין, שרה נתניהו "הסבירה לי איך אפשר לעשות כתבת תחקיר נגדי". לדבריה, "הבנתי, למרות שהייתי אז עיתונאית מאוד צעירה, ומאוד נרגשת, שאת הדבר הזה אני צריכה להוריד מהפרק. אמרתי 'תשמעו, זה לא יקרה'".

לדברי דיין בפודקאסט 'הארץ': "שרה גם השאירה אותנו לבד באיזשהו שלב. בעלי חיכה בחוץ, זה היה באיזה אחת עשרה בלילה, ולקח שעה עד שנכנסתי, כל העסק היה משונה. אבל אמרתי לו 'תשמע, אני רוצה לעשות איתך ראיון, אני רוצה שרובו יהיה על הדברים שאתה עוסק בהם כראש ממשלה, והוא יהיה גם על העניין הזה. זה יהיה ראיון בשידור חי'. וכך היה". 

בנימין נתניהו שרה נתניהו בלפור אילנה דיין עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד