י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתבצר בבלפור?

פנייה: להורות למשפחת נתניהו להתפנות מהמעון

כאשר היה אמור לעזוב את המעון לאחר ההפסד בבחירות בכהונתו הקודמת, פינוי המעון ארך כשישה שבועות, בארגון 'קריים מיניסטר' מנסים למנוע הישנות אירוע שכזה, ומציינים את המודל הבריטי בו חונה משאית מחוץ לבית ראש הממשלה כבר בליל הבחירות

פנייה: להורות למשפחת נתניהו להתפנות מהמעון
האבטחה מחוץ למעון ראש הממשלה צילום: Hadas Parush/Flash90

תנועת 'קריים מיניסטר' פנתה היום (שלישי), באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, לעורכת הדין שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, במכתב מיצוי הליכים דחוף לפני עתירה לבג"צ.

במכתב, אשר נשלח לאור חוסר הבהירות סביב שהייתם של יושב ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו ובני משפחתו, במעון הרשמי בירושלים, דורשת התנועה מברנע פרגו להורות על מועד ברור שבו ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובני משפחתו יפנו את המעון.

העמותה דורשת כי הפינוי יתבצע לא יאוחר מיום ראשון הקרוב, במלאות שבועיים מיום השבעת הממשלה החדשה. בזמן שנותר עד אז דורשים בתנועה התנועה כי היועמ"שית תבהיר לנתניהו כי חל איסור מוחלט לעשות שימוש במעון ראש הממשלה לצרכיו הפוליטיים, לא כל שכן לקיים בו פגישות, כפי שקיים נתניהו עם השגרירה לשעבר ניקי היילי אמש.

"החוק מחייב את העברת הסמכויות כמו גם ההטבות השונות הניתנות לראש הממשלה ובכלל זה מעונו הרשמי של ראש הממשלה הנמצא ברחוב סמולנסקין 9 בירושלים. עד כה, לא פינה יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו את המעון, ובשלב זה כלל לא ברור מתי יש בכוונתו לעשות כן. הניסיון מראה, כי כאשר היה אמור לעזוב את המעון לאחר ההפסד בבחירות בכהונתו הקודמת, פינוי המעון ארך כשישה שבועות" ציינו בעמותה.

עוד הוסיפו ותקפו את הפגישה עם השגרירה היילי: "מעבר לעובדה שהדבר נוגד לכאורה את החוק, הרי שמדובר גם בחתירה תחת ראש הממשלה הנבחר, ופגיעה ממשית בסמלי שלטון ודמוקרטיה, לצד קמפיין שמתנהל כנגד הלגיטימיות של ממשלת בנט, קמפיין בו מר נתניהו משמש שחקן ראשי.

"בתרבות הדמוקרטית הבריטית, נהוג כי משאית חונה ליד מעונו של ראש הממשלה ברחוב דאונינג עשר בליל הבחירות ובמידה וראש הממשלה הפסיד את הבחירות, הרי שבו ביום עליו לעזוב את המעון. מדינת ישראל לא אימצה את המודל הבריטי. יחד עם זאת, ראוי כי הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה יגדיר כללים מפורשים" נאמר לסיכום.

קריים מיניסטר בלפור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד