י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ומי לא חתום?

החרדים מציגים: הסוף ליועצים החרדים אצל השרים החילונים

״לא נשתף כל פעולה, בין במישרין ובין בעקיפין, עם כל יועץ חרדי שיעבוד עם משרדי ושרי הממשלה לטיפול בחברה החרדית" כך חתמו כל חברי הכנסת החרדים על מסמך, מלבד חבר כנסת אחד שדרש קיום דיון בנושא לפני החתימה

החרדים מציגים: הסוף ליועצים החרדים אצל השרים החילונים
ראשי המפלגות החרדיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר החרמתם בממשלה החדשה, בסיעות החרדיות מגיבים בחרם משלהם - התחייבות שלא לשתף פעולה עם יועצים חרדים שיעבדו עם הממשלה החדשה בניסיון להכשיר אותה בדעת הקהל החרדית.

ההתחייבות נחתמה אתמול (שני) בישיבת הסיעות המשותפת לש"ס ויהדות התורה, זאת בהמשך לישיבת הסיעות המשותפת בשבוע שעבר. הסיבה לחרם נובע מחשש ששרים בממשלה ינסו לתקוע טריז במאבק המשותף של הסיעות החרדיות נגד הממשלה ויפעלו באמצעות יועצים חרדים שיפעלו מול החברה החרדית בדרך של הפרד ומשול.

הבוקר (שלישי) פורסמה ההחלטה המשותפת בהבלטה בביטאוני המפלגות ׳יתד נאמן׳, ׳המודיע׳ ו׳הדרך׳ מלבד עיתון 'המבשר'.

הערב נחשף גם מכתב ההתחייבות עצמו עליו חתומים כלל חברי הסיעות החרדיות, למעט ח"כ מאיר פרוש.

במכתב נכתב "לאור הקמת הממשלה שחרטה על דגלה את רמיסת התורה וערכי היהדות, אנו החתומים מטה, חברי סיעות ש"ס ויהדות התורה, מתחייבים בזאת: לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא עבור שולחינו – גדולי התורה ומאורי הדור וציבור המצביעים הנאמן לה' ותורתו. נפעל כמיטב יכולתנו וכוחנו למלא שליחותנו מספסלי האופוזיציה".

"עם זאת", הצהירו חברי הכנסת בקריאה המשותפת, ״לא נשתף כל פעולה, בין במישרין ובין בעקיפין, עם כל יועץ חרדי שיעבוד עם משרדי ושרי הממשלה לטיפול בחברה החרדית, תוך ניסיון לתקוע טריז בחומת המאבק המשותף. לא נאפשר למקטרגים לסכסך ולהפריד בינינו באחיזת עיניים, תירוצים והסברים שונים, כביכול מטרתם היא דאגה לציבור יראי השם״.

כאמור, מי שלא חתום על המכתב, הוא סגן השר לשעבר מאיר פרוש, שאמנם אתמול לא השתתף בסיעה בשל שמחה משפחתית, אל זו לא הסיבה שחתימתו לא מתנוססת על המכתב. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא דורש קודם חתימתו על המסמך, קיום ישיבת סיעה פנימית ביהדות התורה, ולא לחתום על סמך החלטה של יעקב ליצמן בלבד.

מאיר פרוש חברי הכנסת החרדים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד