י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשעה טובה

לאחר כחצי שנה: ביידן מינה שגריר לישראל

הנשיא ביידן הודיע על כוונתו למנות את תומאס ניידס לתפקיד שגריר ארה״ב בישראל, המינוי מגיע לאחר כחצי שנה מאז שהנשיא ביידן נכנס לתפקידו | בחודשים האחרונים נשמעה ביקורת מפי אנשי ממשל על כך שאין שגריר בישראל

לאחר כחצי שנה: ביידן מינה שגריר לישראל
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע על מינויו של תומאס ניידס לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל. המינוי מגיע לאחר ביקורת שנמתחה כלפי הנשיא, על אי מינוי שגרירים כמעט חצי שנה לכהונתו. הדבר נראה היה בולט מאד במהלך ביקורו של ביידן השבוע באירופה, כאשר הוא נפגש עם מנהיגי המדינות העשירות (G-7), אך אצל אף אחת מהן לא מונה שגריר אמריקאי.

מומחים אמריקאיים אומרים כי "היעדר מינויים מאושרים בשטח, עלול לפגוע יותר בשגרירים העתידיים מאשר לפגוע ביכולתו של ביידן לקיים ביקור מוצלח. שגרירים מפספסים את הזמנים הקריטיים לשבת בפגישות ולבנות מערכת יחסים עם עמיתיהם הזרים, ובמהלך שבוע שבו ביידן נפגש עם מנהיגים מה-G-7 ומנאט"ו, כמו גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

"יש הרבה ראיונות והזדמנויות לקדם את מדיניות החוץ שלנו, אבל היא לא תהיה לנו", כך אמר ברט ברואן, ששימש בתפקיד בכיר תקופת ממשל אובמה. "מבחינה מעשית, זה מקשה על השפעתנו בכל המדינות הללו בשלב קריטי".

תומאס ניידס. מתוך ויקיפדיה.

ביידן נפגש עם מנהיגים מבריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן בימים הראשונים של ביקורו באירופה. אך הנשיא טרם מינה שגרירים באף אחת מאותן מדינות.

תומאס ריצ'רד ניידס שמונה היום, בן 60, היה סגן מזכיר המדינה של ארצות הברית לענייני ניהול ומשאבים תחת הנשיא ה-44 ברק חוסיין אובמה ב-2010, הוא גם היה מועמד לראש הסגל של הילארי קלינטון, אם היתה נבחרת ב-2016 לנשיאה. המינוי צפוי לעבור היום בסנאט האמריקני ללא התנגדות.

ג'ו ביידן שגריר ארה"ב תומאס ניידס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד