ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"כולם רואים לכם"

עמית סגל נגד ארץ נהדרת: "גזענים ותועמלנים"

הפרשן עמית סגל ממשיך במאבקו אל מול חוסר הסימטריה בתקשורת הישראלית כשהפעם על הגריל עולה תכנית הסאטירה ארץ נהדרת שיוצריה הם אנשי שמאל קיצוני. סגל מאשים אותם בגזענות והנדסת תודעה | לדבריו הם נוהגים במשך שנים לשגר הודעות לאנשי החדשות כשהם שומעים דעה ימנית בערוץ

עמית סגל נגד ארץ נהדרת: "גזענים ותועמלנים"
החיקוי של סגל בארץ נהדרת צילום: צילום מסך

השיח סביב השפעת התקשורת ונטייתה שמאלה מתייחס בדרך כלל לאולפני החדשות והפאנלים השונים בהם מתארחים פרשנים. בימין זועמים על סיקור מוטה לצד השמאלי של המפה הפוליטית וכן על כך שבדרך כלל רוב הפרשנים שמגיעים לאולפני הטלוויזיה הם אנשים בעלי דעות הנוטות לשמאל. 

פרשן 'חדשות 12' עמית העלה אמש (שלישי) לסדר היום את השפעתן המכרעת של תוכניות הסאטירה בישראל שלדבריו מוטות לשמאל עוד יותר מאולפני החדשות. הזעם של סגל יצא על תכנית הסאטירה המובילה 'ארץ נהדרת' בה הוצג חיקוי שלו שמגחך על ההערכות שווא שהיו לו לאחרונה, כשהבולטת בהן הייתה פסיקתו לאחר הבחירות שבנט וימינה לא יחברו לממשלת השינוי עם דגש על כך שבנט לא יכהן כראש ממשלה עם 7 מנדטים.

בראיון לגל"צ התייחס סגל לחיקוי שלו ב'ארץ נהדרת': "ההתייחסות במערכון הייתה לזה שטעיתי בהערכה, כל אחד והפאדיחה שלו, כן? חשבתי במוצאי יום הבחירות ועוד פעם אחת אחר כך במהומות שלא תקום ממשלת השינוי והיא קמה בסוף, וזה באמת שיעור בצניעות" ציין סגל.

כאן החל סגל להעביר ביקורת על תכנית הסאטירה הפופולרית שמשודרת אגב בערוץ בו הוא עובד וציין כי כותביה ועורכיה הם בעלי נטייה מובהקת שמאלה ולדבריו הם מגחכים דמויות מימין ופחות כאלה מהשמאל: "יחד עם זאת אני חייב להגיד לך שיש מאבק אידיאולוגי סמוי שמתנהל מטבע הדברים כנראה גם בערוץ 12, כי אם אנחנו מדברים על סיקור סאטירי, להתבכיין על סאטירה זה אחד הדברים הכי פאתטיים שיש, אז אני מקבל את זה באהבה, אני רק תוהה איפה היו המערכונים האלה. אני יודע שעיתונאים אף פעם לא טועים ואני כנראה המקרה היחיד הראשון בהיסטוריה אבל אני תוהה איפה זה היה על עיתונאים משמאל".

סגל התייחס ליוצרי התוכנית: "מולי שגב שהוא איש מאוד מוכשר ודוד ליפשיץ שהוא הכותב הראשי הם אנשי שמאל רדיקליים וזו זכותם הלגיטימית והם משתמשים בתוכנית שלהם כדי במידה רבה להנחיל את סדר היום שלהם. לא אני אומר את זה, הם התגאו שהם קילפו למשל את נפתלי בנט בימים שלא חגגו ברחובות שהוא ראש ממשלה", אמר בציניות.

סגל החריף עוד את המתקפה שלו נגד יוצרי ארץ נהדרת והאשים אותם בסאטירה מוקפדת דווקא נגד הצד הימני הפוליטי ודעותיו, ובאופן לא סימטרי הרבה פחות, אם בכלל, נגד הצד השמאלי: "מולי שגב ודוד ליפשיץ המטרה שלהם בחיים חוץ מלהצחיק ולעשות רייטינג היא לנסות ולהגחיך כל דבר ימני, אני אגיד לך למה זה משעשע אותי, כי שגב ואחרים דאגו להשמיע את ביקורתם במהלך שנים למה אני מביע את דעותיי בשידור, ואני חייב להגיד לך שזה קצת מצחיק אותי מהטעם הפשוט שבארץ נהדרת מעולם לא נעשה מערכון על אף פוליטיקאי, עזוב עיתונאי, על אף פוליטיקאי משמאל שהגחיך למשל את האמונה בזה שמסירת שטחים למחבלים ונטילת נשק... הסאטירה היא רק מימין. כשמותחים ביקורת משמאל זה בדרך כלל למה הם רופסים, למה הם לא עומדים על שלהם, הימנים הם צמאי דם פאשיסטים נלעגים".

הוא התייחס לעצם הערכה המוטעית שלו כשפסק שלא תקום ממשלת שינוי: "אני מקבל באהבה, כולנו עושים טעויות וזה בסדר גמור, צריך ללמוד מזה שיעור בצניעות אבל בעיקר כי אני רואה את זה כחלק ממאבק יותר גדול, ובמאבק הזה אין לי שום כוונה להפסיק להביע את דעותיי שבשלהן בארץ נהדרת לא מתים עלי וזה בסדר גמור".

בחשבון הטוויטר שלו החריף סגל את מתקפותיו כלפי תכנית הסאטירה וכתב: "במשך 7 שנים (!), ראשי ארץ נהדרת לא מפסיקים לסמס לבכירי קשת בכל פעם שאני אומר משהו ימני על המסך. הם מעולם לא תקפו אנשי שמאל על האיוולת במסירת שטחים לטרוריסטים. אצלם, ראשי הימין הם נאצים, אבל הימין מסית. רחמים על אסי, שני, קיציס והאחרים שצריכים לשמש הפרזנטורים של התועמלנים האלה".

לדברי סגל, "העונש שלהם כעת זה הצורך להחניף לבנט אחרי ששנים ניסו לרצוח את תדמיתו".

סגל לא נרגע והמשיך במתקפה ואף האשים את יוצרי 'ארץ נהדרת' בגזענות: "על הגזענות של ארץ נהדרת נגד המזרחיים עוד נדבר יום אחד. אבל בקצרה: עוד לא נולד המזרחי שייצא טוב בארץ נהדרת. זה המעוז האחרון של האשכנזיות. לתדהמתם, איננו מפגרים. כולם רואים לכם".

לסיכום כתב סגל כי "אפשר להיות אידיאולוג, זה אחלה ואני מעריך את זה. אפשר גם לא להביע דעות וגם זה סבבה. אבל לנסות להנדס את תודעת הישראלים בקשת ואז לנסות ולסתום פיות במשך שנים לימניים במסרונים ושיחות לבכירי חברת החדשות - ואלה, לא קלאסה. לצערם, העולם משתנה".

עמית סגל ארץ נהדרת ערוץ 12 קשת 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד