י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוק שחור

חיסוני קורונה מוברחים, נמכרים ב-2,600 דולר ליחידה

עיתון באיראן מדווח על שוק שחור לחיסוני קורונה שמתנהל מתחת לאפם של השלטונות באיראן | החיסונים הובאו באופן בלתי חוקי מכורדיסטן העיראקית ונמכרו תמורת 2600 דולר למנה לאיראנים עשירים

חיסוני קורונה מוברחים, נמכרים ב-2,600 דולר ליחידה
חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

העיתון Hamhahri האיראני מדווח כי כמה מקומות ששמם לא פורסם וכולם בבירה טהראן, מזריקים חיסונים של פייזר תמורת 1,100-2,600 דולר, תלוי מי הלקוח ובאיזה אזור הוא גר. מדובר בסכום גבוה מאד עבור שכירים איראניים שמרוויחים 100-300 דולר לחודש, עקב פיחות המטבע האיראני מאז שנת 2018.

על פי הדיווח, סוחרי החיסונים עובדים במחתרת ורק אנשים המומלצים על ידי מתווכים מהימנים, יכולים לשלם ולהתחסן במקומות אלה, לדברי המתווכים, החיסונים נמצאים במקפיאים מיוחדים המסוגלים להתמודד עם דרישת הטמפרטורה של חברת פייזר.

איראן לא הצליחה לקבל חיסונים מערביים בשנה שעברה, ובתחילת השנה הנוכחית אסר המנהיג העליון האייתולה עלי חמינאי לייבא חיסונים אמריקניים ובריטים. כתוצאה מכך, איראן קיבלה רק ארבעה מיליון מנות וחיסנה כשני אחוזים מאוכלוסייתה המונה 84 מיליון איש, עם חיסונים מרוסיה וסין.

בימים האחרונים הודיעו גורמים מקומיים בכמה מחוזות על הפסקת החיסונים החוקיים, מאחר שהאספקה ​​נגמרה, במשרד הבריאות האיראני האשימו את החברות הסיניות כי הן מתנערות מהבטחותיהן למסור חיסונים נוספים.

לדברי העיתון, כל מנת חיסון מיועדת לאזרח ספציפי בכורדיסטן, ומשמעות הדבר שיש שחיתות רפואית גם בעירק, מה שמאפשר להעביר חיסונים לאזרחי עירק שנמצאים באיראן.

חברת פייזר חיסונים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד