ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נותרו מאחור

סודאן מקנאה בקשרים של ישראל עם מדינות המפרץ

ישראל אמנם חתמה הסכם שלום עם סודאן, אך ‏הסודאנים מסתכלים בקנאה על קשרי ישראל וארה"ב עם האמירויות, מרוקו ובחריין, וקצת מאוכזבים שהם לא חלק מהתהליך שלא נפסק בכל הנוגע לשיתופי פעולה

סודאן מקנאה בקשרים של ישראל עם מדינות המפרץ
הדמיית בית הכנסת שייפתח שנה הבאה באיחוד האמירויות צילום: משרד התקשורת דובאי

בסודאן מאוכזבים מהתוצאות עד-כה בעקבות ההכרזה על חידוש הנורמליזציה עם ישראל, כך אומרים ל'כאן חדשות' גורמים המעורים בפרטים.

כזכור ‏באוקטובר 2020, הוכרז על ידי הבית הלבן כי ישראל וסודאן "הסכימו לכונן ביניהם יחסים דיפלומטים", ושבתוך כמה שבועות יפגשו משלחות כדי לקדם שיתופי פעולה שונים, וגם האמריקנים הבטיחו להשקיע כספים ובפרוייקטים במדינה. אבל, כל זה לא קרה.

‏גורמים המעורים בפרטים אומרים כי ישנה אכזבה בקרב השלטון בסודאן גם כלפי ישראל, עימה ציפתה לראות קשרים ענפים בתחום החקלאות והטכנולוגיה, אבל גם כלפי האמריקנים ממנו ציפתה להשקעות נוספות. חוץ מביקור רשמי אחד, של שר המודיעין אלי כהן, לא התקיימו ביקורים כלכליים או עסקיים במדינה. כך דווח עמיחי שטיין ב'כאן 11'.

שטיין מציין, כי גם לסודאנים יש חלק במה שלא קרה, כי כזכור, ישנם חילוקי דעות בשלטון הסודאני על המהלך עצמו. אבל מבחינת הממשל בסודאן, שעשה את ההסכם בניגוד מסויים לדעת הקהל, ההשקעות הכלכליות הללו הן הכרח כדי לשווק את הנורמליזציה לציבור הרחב.

רק אתמול האמירתים פרסמו כי החלה הבנייה של "בית משפחת אברהם" - מתחם שיכלול כנסייה, מסגד ובית כנסת. גם שמו של בית הכנסת נחשף: בית כנסת משה בן-מימון, כשהיעד לסיום הפרוייקט, 3 שנים.

בעוד איחוד האמירויות וגם בחריין נמצאים בחילופי תיירות עם השקעות הדדיות של מיליארדים, ומרוקו מתכננת חילופי תיירים באופן חסר תקדים, מסודן כמעט ולא שמעו כלום, חוץ מרעשי רקע שיש כמה גורמים בסודאן שלא מתלהבים מההסכם, כך שאולי זה גם תורם לכך שאין התקדמות משמעותית בין המדינות בכל הנוגע לשיתופי פעולה.

סודן נורמליזציה דובאי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד