י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קדושת השבת על הכוונת

החרדים יפגעו? הממשלה תקים וועדה שתבחן סוגיות דת-ומדינה

מחנה השינוי בסטטוס קוו: לאחר שהממשלה הושבעה בתחילת השבוע, הבוקר אישר בכיר בקואליציה החדשה, כי ישנה כוונה להקים וועדה שתבחן את הסוגיות הנפיצות בדת-ומדינה: "אפשר להגיע להסכמות שיספקו את כולם" | בנוסף, ביקר את הגישה החרדית שלא לבצע כל שינוי

החרדים יפגעו? הממשלה תקים וועדה שתבחן סוגיות דת-ומדינה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

למרות ההצהרה כי יהיה סטטוס קוו בסוגיות דת-ומדינה, הבוקר (רביעי) דווח כי בקואליציית השינוי מעוניינים להקים וועדה חדשה, שתבחן את כל הסוגיות הנפיצות בנושא.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', הוועדה תוקם בתוך משרד הדתות, שכיום נמצא בראשות חה"כ מתן כהנא מ'ימינה', והיא תעסוק בנושאים הנפיצים בסוגיות דת-ומדינה, ובראשם הסוגיות במרחב הציבורי בשבת.

בכיר בקואליציית בנט-לפיד מאשר את הפרטים, ואומר כי הוועדה תפעל בדומה לאמנה של השופטת רות גביזון ז"ל והרב יעקב מדן שנעשתה לפי יותר מ-20 שנה, אך לא התקבלה כי לא היו לה הסכמות רחבות.

"לצערנו, אמנת גביזון־מדן לא התקבלה, וכך הגענו למצב שבו אנו נמצאים היום", אמר הגורם הבכיר מקאוליציית השינוי. "אם האמנה היתה מתקבלת, לא היתה היום בעיה".

בנוסף, הגורם טען כי אין שום כוונה לפגוע בחרדים, אך יחד עם זאת מתכוונים להתעסק גם בנושאים הנפיצים: "אם באמנת גביזון־מדן הצליחו להביא מענה מצוין לתחבורה ציבורית בשבת, ניתן לעשות זאת גם היום".

"זה צריך להיות פתרון הוליסטי ולא מחטף או בשיטת ה'סלמי'. תראה מה קרה בפועל - עשו תחבורה ציבורית בשבת, אפשרו מסחר, וכך קעקעו את כל השבת בישראל. צריך להקים ועדה שתחליט - זה כן וזה לא. יהיה אפשר להגיע להסכמות שיספקו את כולם", הוסיף.

"החרדים מעדיפים תמיד לקפוא על השמרים, אבל הם רק יצאו נפסדים", ביקר הגורם הבכיר וציין, "עובדתית יש מסחר בשבת, והסיבה לכך היא שלא נעשה שום ניסיון לתת פתרון. אם אתה אומר 'הכל או כלום' - בסוף אתה נשאר בלי כלום".

בממשלה מצביעים כדוגמא על ההסכמות שהגיעו בעיר חריש, בה סוכם כי מרכז העיר יהיה סגור בשבת, אך הקניון בכניסה פתוח: "נרצה לפעול בכיוון הזה. אולטרה שמרנות לא מובילה לשום מקום. יש צורך ללבן את המחלוקות ולהגיע למסקנות".

סטטוס קוו תחבורה ציבורית בשבת מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד