י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גיבוי לבנט

רב דת"ל: "לימינה הייתה עדיפות לממשלת ימין"

לאחר שבתחילת השבוע הושבעה ממשלת השינוי, הרב אלי סדן, ראש מוסדות 'בני עלי' ורב מוכר בציונות הדתית, מגן על ראש הממשלה החדש ומפלגתו, וטוען כי ממשלת הימין הייתה בראש סדר העדיפויות שלהם: "אני באופן אישי יודע" | בנוסף תקף את סמוטריץ': "מישהו העדיף למחוק את הבית היהודי"

רב דת"ל: "לימינה הייתה עדיפות לממשלת ימין"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השתיקה היחסית בדרג הרבני במגזר הדתי-לאומי, אתמול (שלישי) הרב אלי סדן, ראש מוסדות 'בני עלי' ורב מוכר בציונות הדתית, התייחס לממשלת השינוי.

"הקמת הממשלה היא כישלון שלנו, שאפשרנו לשנאת חינם הזאת להתפתח ולהתפתח", אמר הרב סדן בשיעורו ופירט, "שנתיים וחצי היהודים רבים ביניהם, לא מסוגלים להקים ממשלה ולנהל את עניינו של העם היהודי היושב בציון. אז בסוף אין ברירה, באים הערבים ולוקחים את הקופה".

"כיוון שהקב"ה רואה איך עם ישראל קרוע כל כך לגזרים אז הוא דואג שיהיה משהו שיאחד אותנו. אין בכל כדור הארץ אף מדינה שכל 73 שנות קיומה נלחמת על חייה ממש. מדינת ישראל עד היום נלחמת על עצם קיומה", הוסיף.

לאחר מכן הגן הרב על חברי מפלגת 'ימינה': "אני באופן אישי יודע שלפחות חלק גדול מאנשי ימינה אמרו שאם יש רק אפשרות להקים ממשלה אחרת אנחנו בפנים.

"אפשר לחלוק עליהם על האמירה הזאת, אבל אני כן יודע בוודאות שאצלם הקמת ממשלת ימין היה עדיפות קודמת והם היו מוכנים אפילו אחרי החתימה", טען והתייחס לפיצול במגזר, כבר כמה שנים שבמקום שהציונות הדתית תתפצל היא צריכה לשבת ביחד, כפופים זה בפני זה ולנסות להגיע להסכמות".

בנוסף האשים את סמוטריץ׳ בפיצול בציונות הדתית: "כל היכולת של בצלאל למחוק את הבית היהודי הייתה בגלל שהמרכז של הבית היהודי בחר בחגית שרצתה להצטרף לאיחוד הלאומי ולא בניר שרצה ללכת עם בנט. חגית אפילו הסכימה ללכת למקום 2 ו-8 שזה צחוק, אבל מישהו העדיף למחוק את הבית היהודי".

"כל הממשלה הזאת באה בגלל כישלון שלנו, שאפשרנו לשנאת חינם הזאת להתפתח ולהתפתח", סיכם.

מפלגת ימינה נפתלי בנט הרב אלי סדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד