י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעוררת השראה"

כך נערכים בכנסת לח"כית שלוקה בשמיעה

בעקבות החוק הנורבגי, שירלי פינטו, מועמדת 'ימינה' הסובלת מחרשות, הושבעה לראשונה כחברת כנסת - ובאופן תקדימי במהלך דיוני המליאה תוכל להיכנס המתורגמנית שלה, שכן עד כה אף אדם שהוא לא ח"כ, לא יכול להיכנס לכנסת | איילת שקד לשירלי: "אין ראויה ממך"

כך נערכים בכנסת לח"כית שלוקה בשמיעה
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע ההתקפות על מפלגתה מצד תומכי נתניהו, היום (רביעי) שירלי פינטו, מועמדת מקום 9 ברשימת 'ימינה', הושבעה כחברת כנסת, והפכה לחה"כ הראשונה הסובלת מחרשות.

פינטו, שרצה עם בנט ושקד כבר ארבעה מערכות בחירות, נכנסה לכנסת על רקע הודעתו של שי מימון, מקום אחד אחריה ברשימה, בה הודיע כי הוא יתפטר מ'ימינה', זאת מכיוון שהוא מתנגד לממשלת השינוי.

כניסה של חברה חרשת לכנסת היא תקדימית, כך שלבית הפרלמנט הישראלי כל העניין הוא די חדש, ובימים האחרונים מתנהלים דיונים כיצד להנגיש את המליאה לפינטו בצורה הטובה ביותר, כדי שתוכל לתפקד כחברת כנסת מן המניין.

לשירלי יתאפשר להכניס מתורגמנית, למרות שהכללים הם שאנשים שהם לא ח"כים לא נכנסים למליאה, והיא תתרגם לפינטו ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה.

בנוסף, בכנסת תותקן בימים הקרובים נורה בחדרה של פינטו, שתהבהב בזמן שיש הצבעה, ובמקביל תשמיע צלצול לחברי הכנסת שלא חרשים.

בכירת 'ימינה' איילת שקד בירכה את פינטו לאחר השבעתה: ‏"שירלי, אין ראויה ממך לכהן כחברה בכנסת ישראל. את מעוררת השראה ומלמדת אותי כל יום מחדש מה היא מסירות ופריצת גבולות. בטוחה שתעשי חיל!", צייצה.

הכנסת הרב משה פינטו מפלגת ימינה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד