י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אילינוי ארה"ב

אושרה מחדש תכנית מלגות שתסייע להורים בציבור החרדי

לאחר חודשים ארוכים של מאמצי שתדלנות מצד ארגוני הורים לילדים בציבור החרדי וכאלו הלומדים בבתי ספר פרטיים באילינוי כולל ישיבות, הם יכולים לנשום לרווחה. ביומה האחרון של החקיקה, הצליחו הנציגים בבית הנבחרים לשמור על תכנית זיכוי מס בסך 100 מיליון דולר

אושרה מחדש תכנית מלגות שתסייע להורים בציבור החרדי
אילוסטרציה צילום: Pixabay

כפי הנהוג בארצות הברית, תכנית 'השקיעו בילדים', שהושקה בשנת 2018 אישרה למעלה מ-22,000 מלגות וגייסה יותר מ-170 מיליון דולר במהלך שלוש השנים האחרונות, כאשר היא מעניקה ליחידים ולעסקים את היכולת להפחית או למנוע את חובת המס למדינה, וזאת באמצעות זיכוי אשראי של 75 אחוז על המסים שלהם למדינה, בתמורה לתרומה לארגון מוכר המעניק מלגות לימודים. תרומות אלה משמשות למימון מלגות לשכר לימוד, הניתנות לתלמידים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה עד בינונית, בבתי ספר העומדים בקריטריונים ברחבי המדינה. מוסדות חינוך תורניים נמנים על בתי ספר אלו. למעלה מ-1300 תלמידים.

בבתי ספר יהודיים באילינוי מקבלים כיום מלגות לימודים, בשווי ממוצע של 12,000 דולר, ועוד 1,000 תלמידים נוספים כבר אושרו לשנת הלימודים הבאה. תכנית החומש זכתה לתמיכתם של נציגי שתי המפלגות, אך גרעונות הקשורים למגיפה העולמית הביאו לקיצוץ תכנית אשראי המס ב-%40, כמעט מחצית, במסגרת הצעת התקציב של המושל ג'יי פריצקר ל-2022.

נציגי ישיבות, בתי ספר פרטיים, תלמודי תורה ובית יעקב, ארגונים המעניקים מלגות לימודים, ארגונים קהילתיים, הורים ואפילו תלמידים, שביקשו להבטיח את המשכיותה של תכנית 'להשקיע בילדים', הקדישו חודשים ארוכים בפניות לנציגים שנבחרו על ידם.

הרב שלמה סורוקה, מנהל אגודת ישראל באילינוי, ציין כי אגודת ישראל היתה מעורבת במידה רבה מאוד במאמצי השתדלנות העממית. "הבאנו משפחות לבנין הקונגרס, דבר שלא היה קל בתקופת הקורונה, והעמדנו אותם בחוץ, כשהם עוצרים את המחוקקים בדרכם לבנין ומבקשים מהם להציל את התכנית," אמר הרב סורוקה.

החדשות הטובות הגיעו בשבוע שעבר, כאשר לא זו בלבד שנשמר ערך זיכוי המס ב-75 אחוזים, אלא גם האריכו את התכנית לשנה נוספת, וכך היא תישאר על כנה עד סוף 2024 .הרב סורוקה ציין לשבח את מנהיגי הסנאט ובית הנבחרים, וכן חברים רבים באסיפה הכללית, כולל מחוקקים המייצגים את קהילות היהודים באילינוי, על תמיכתם האיתנה, בהתמדה ובנאמנות. "אנו אסירי תודה למחוקקים הרבים שהגנו על ילדינו, והעניקו בכך הזדמנות לחינוך עבור מי שזקוק לו ביותר", אמר הרב סורוקה. "כעת, אנשים יכולים לנשום לרווחה, בידיעה כי מדינת אילינוי אכן מאמינה בחשיבות ההשקעה בילדינו".

מדינת אילינוי חרדים תכנית סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד