י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגיע לפגישה בבלפור

על מה שוחחו הח"כ מ'ימינה' והזוג נתניהו

חבר הכנסת עמיחי שיקלי בדרכו לדרך חדשה? אחרי שהפנה גב לראש מפלגתו, אך לא לבוחריו, הוא הגיע לפגישה השבוע עם בני הזוג נתניהו במעון הרשמי בבלפור | שיקלי שוקל את המשך דרכו הפוליטית ובא להתייעץ עם הפוליטיקאי אותו הוא מעריץ מאז ומעולם

על מה שוחחו הח"כ מ'ימינה' והזוג נתניהו
עמיחי שיקלי/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/בנימין נתניהו, פלאש 90

לאחר שהצביע נגד הממשלה בראשה עומד ראש מפלגתו נפתלי בנט, ח"כ עמיחי שיקלי מ'ימינה' נפגש ביום שלישי עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במעון הרשמי בבלפור, כשבפגישה השתתפה גם הגברת שרה נתניהו. כך לפי הדיווח של כתבת הכנסת ליאור קינן ב'חדשות 13'.

לפי הדיווח, הפגישה היתה ארוכה, שיקלי הגיע להתייעץ עם בנימין נתניהו, לו הוא רוחש כבוד והערצה רבה, באשר להמשך דרכו הפוליטית, האם להקים מסגרת פוליטית חדשה או שמא להצטרף לליכוד ויקבל את תמיכתו של יו"ר הליכוד נתניהו בפריימריז. כאשר שיקלי כבר מבין כי עם נפתלי בנט הוא לא ימשיך.

יצוין כי לפני השבעת הממשלה ביום ראשון השבוע, הזכיר אותו לטובה בנימין נתניהו, עדיין כראש הממשלה בדקותיו האחרונות ואמר: "יש צדיק אחד בסדום הזאת, חבר הכנסת עמיחי שיקלי", אמר נתניהו בנאום שנשא במליאת הכנסת ושיקלי הנבוך הרכין ראש, "הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ולרצון בוחריו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים".

שיקלי בן ה-39, רב סרן במילואים, בוגר חטיבת גולני, מחנך, יזם חברתי וחינוכי ישראלי, ומייסד המדרשה למנהיגות ציונית "תבור" בנוף הגליל, התמודד בסבב הבחירות הראשון ב-2019 ברשימת 'הימין החדש' של בנט ושקד, אך לאחר שהללו לא עברו את אחוז החסימה, עבר שיקלי לתמוך בליכוד. בבחירות האחרונות הצטרף למפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט על סמך הבטחות הבחירות של האחרון, אך משראה כי כולן הופרו בהקמת הממשלה הנוכחית הודיע מבעוד מועד שיצביע 'נגד' וכך עשה ביום ראשון.

לעת עתה שיקלי עדיין לא החליט כיצד לנהוג בכנסת, הוא עדיין לא משתתף בישיבות האופוזיציה ושוקל את צעדיו. בראיונות אחרונים אמר כי הוא נוטה להצביע עם הקואליציה על חוקים שיש להם אינטרס ימני, כפי שהתחייבה המפלגה לבוחריה.

עם זאת, אם יחליט לפרוש מסיעת 'ימינה', יוטלו עליו סנקציות. הוא לא יוכל לכהן כשר או סגן שר בכנסת הנוכחית, להתמודד בבחירות הבאות עם מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית, ולא יוכל להקים סיעה חדשה או להצטרף לסיעה קיימת. יחד עם זאת, הפורש יוכל לקחת בכל התפקידים הפרלמנטריים לפי תקנון הכנסת - ובהם כהונה בוועדות ואף כיו"ר וועדה - פרט להגשת הצעת אי-אמון בממשלה.

מפלגת ימינה בנימין נתניהו בנימין ושרה נתניהו מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד