י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסרטון שעורר סערה

המשטרה עצרה את האימאם של לוד: "קרא לפגיעה בשוטרים"

למרות הרגיעה היחסית בערים המעורבות מאז הפרעות האחרונות, בלוד השטח עדיין מבעבע. אמש שיתף האימאם של לוד, סרטון בו נראה אזרח מצית שני שוטרים ללא סיבה משמעותית, ולצד זה כתב: "הדרך להתמודד עם חוסר צדק" | בן-גביר הגיש תלונה, והלילה הוא נעצר ע"י המשטרה

המשטרה עצרה את האימאם של לוד: "קרא לפגיעה בשוטרים"
ניידת עולה באש בלוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

המשטרה עצרה הלילה (בין רביעי לחמישי) את השייח' יוסוף אל באז, האימאם של העיר לוד, בחשד להסתה חמורה וטרור. זאת, לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו קטע אלימות מתוך סרט, בו נראה אזרח תוקף שני שוטרים ולאחר מכן הורג אותם בצורה אכזרית. לצד הסרטון, כתב האימאם: "תהיו איתי. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

גם במהלך מבצע 'שומר החומות' נשמעו טענות נגד האימאם, לפיהן הוא דואג להתסיס את האווירה בקרב המגזר הערבי. לפי הערכות, דבריו תרמו לא מעט לפרעות הערבים נגד יהודים.

כפי שפורסם אתמול, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה נגד האימאם לפרקליטות המדינה. לדברי בן גביר: "הסתה מסוגלת לגרום להרוג". הוא קרא אתמול "לעצור ולחקור את השייח' אלבאז, מקומו בכלא".

אימאם יוסף אל-באז\\צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

השייח' נעצר בהתאם לאישור פרקליטות המדינה. מהמשטרה נמסר כי בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, עצרו במהלך הלילה מעצר את האימאם. "החשוד כי פרסם בתאריך 15.6.21 פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון, הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים", נכתב בהודעת המשטרה.

במשטרה מייחסים לאימאם עבירות של הסתה לאלימות, טרור ואיומים. הוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה ובכוונת המשטרה להביאו במהלך היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

ח"כ בן גביר מסר הבוקר עם היוודע דבר המעצר: "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי ועצרה היום את השייח יוסף אלבאז מלוד, בחשד להסתה ברשת. עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים. אמשיך להיאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באיצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת".

לוד אימאם מוסלמי הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד