י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אסון לאומי אדיר"

החוק שמסעיר את הממשלה: בקואליציה מתחננים לגיבוי

חוק האזרחות יפוג ביום השבעת נשיא המדינה ה-11, בעוד 20 יום | עד אז מקווים ראשי הקואליציה, כי בימין - האופוזיציה, ימנעו מהם את הבושה, ויתמכו בהצבעה קריטית על עתידה של המדינה | מיקי זוהר בתגובה "אנחנו לא רשת הביטחון של הממשלה המסוכנת הזו" | סוער

החוק שמסעיר את הממשלה: בקואליציה מתחננים לגיבוי
נפתלי בנט נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימים בודדים בלבד חלפו מאז נכנס יושב ראש מפלגת 'ימינה' ללשכת ראש הממשלה, התמונות מכל רגע חדש בלשכה היוקרתית מופצות לכל עבר, אך בפועל, העניינים יגעים במיוחד.

על שולחנה של הממשלה כבר הונח המוקש הראשון, מוקש אותו הם רוצים שהאופוזיציה תנטרל עבורם.

מדובר על 'חוק האזרחות' או בשמו השני 'חוק איחוד משפחות', מדובר בחוק השומר על הדמוגרפיה בישראל, מונע איחוד משפחות של הפלסטינים ושל המסתננים. ההצדקה שלו היא ביטחונית, ולשם כך מידי שנה הוא מוארך שוב ושוב בהוראת שעה.

אתמול (שלישי) הסביר חבר הכנסת שמחה רוטמן בסרטון מיוחד את ה'קומבינה' שניסו לעשות בממשלה. החוק מידי שנה מאושר בדיון מיוחד של וועדת הפנים וועדת חוץ וביטחון. אך הם העניקו את וועדת הפנים לרעמ, ובראשות הוועדה עומד מנסור עבאס, שלא ייתן את ידו לחוק האזרחות.

לאור כך, ניסו בקואליציה להעביר את ההצבעה כבר אתמול בוועדה המסדרת, שם הם יתנו לערבים את האופציה להיעדר תוך שחברי הימין - האופוזיציה תעזור להם להעביר אותו. משנוכחו לראות כי ההצבעה עומדת ליפול היא הוסרה מסדר היום.

לאחר התפוצצות הסאגה, הבהירה איילת שקד כי בשבוע הבא היא תעלה את הארכת החוק להצבעה, תוך שהיא סמוכה ובטוחה על דברי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי בביטחון ישראל אין קואליציה ואין אופוזיציה.

דבריה עוררו זעם וגיחוך בקרב אנשי הימין, כאשר בניגוד לכל הצהרותיהם הם לא מצליחים לקדם מדיניות ימין בממשלת הכלאיים שהם הקימו, והם פונים אל ימני האופוזיציה בבקשה שיוותרו על תפקידם האופוזיציוני למען שימור שלטונם הקואליציוני.

בתוך כך המשיך הבוקר חבר הכנסת מיקי זוהר להציג את הקו התקיף והבהיר: "אנחנו לא רשת הביטחון של הממשלה המסוכנת הזו. למעשה הם כבר בחרו ברשת ביטחון וזו הרשימה המשותפת. יש להפיל את הממשלה הזו בהקדם לפני שייגרם פה אסון לאומי אדיר".

חברתו לסיעה מירי רגב תקפה אף היא את ראשי ימינה: "נפתלי בנט ואיילת שקד ניסו לספר לנו שאפשר ללכת עם השמאל אבל להרגיש ימין. בוא נראה כמה זמן יחזיק המשחק הצבוע שלכם. תתמודדו עם חוסר האחריות והמגלומניה שהובילה אתכם להקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל. הליכוד לא יכסה את ערוותכם".

מנגד ישנם דיווחים כי אין תמימות דעים בליכוד בשאלת ההימור על ביטחון ישראל, למרות שמדובר בעוולה וצביעות של אנשי הקואליציה. כך או כך ימים מעניינים לפנינו, ההכרעה תושמע ככל הנראה בישיבת ראשי האופוזיציה ביום שני הקרוב. באותו היום גם יצביעו במליאה על הצעות אי האמון בממשלה שהוגשו אתמול.

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל הגיב אף הוא לסערה באולפן ynet: "האירוע הזה יבחין סוף סוף בין ביביזם לבין ציונות. מי ששם את המנהיג מעל הכל זו לא ציונות. גם בטורקיה יש עד היום כת קטנה של שבתאים".

 

נפתלי בנט איילת שקד מפלגת רע"מ חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד