י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אזרחות על המוקד

חה"כ עבאס מרגיע: "לא נזדקק לאופוזיציה"

בקואליציה עוד ניסו אתמול לדרוש מהאופוזיציה שיצילו אותם בשם הימניות, משהובהר להם כי אין מציאות כזו, נשלח מנסור עבאס להרגיע את הציבור הימני במדינה כי חוק האזרחות יעבור | כמה פשרות יתווספו בתוכו? ימים יגידו

חה"כ עבאס מרגיע: "לא נזדקק לאופוזיציה"
מנסור עבאס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

למרות ששם מפלגתו של ראש הממשלה הוא 'ימינה' מתברר כי הוא בכלל תלוי בערבים והשמאל, המבינים את המתרחש, חוששים מבחירות, אך לא מוכנים לוותר על האידאולוגיה, אידיאולוגיה שהגיעה למבחן ימים ספורים לאחר השבעת הממשלה - מבחן האזרחות.

יושב ראש מפלגת רע"מ מנסור עבאס התראיין הבוקר לגלי צה"ל והתייחס לחוק הנפיץ: "לא צריכים אף קול מהאופוזיציה כדי לפתור את הבעיה הזו" הצהיר עבאס והסביר: "אנחנו עובדים כדי לספק פתרון הולם לחוק האזרחות, ולמצוא פשרה שתספק את כולם". 

שותפו למגזר, ויריבו הפוליטי חבר הכנסת אחמד טיבי עלה אף הוא לשידור בגלי צה"ל ותקף את הממשלה: "ממשלת נפתלי בנט אישרה את מצעד הדגלים ההזוי בירושלים, ממשיכה להפציץ את עזה ותעביר את חוק האיסור על איחוד משפחות, ולכן לא אכנס לממשלה", בהתייחסות לחוק האזרחות אמר טיבי: "לצערי, הקואליציה והממשלה יצליחו להעביר את החוק לאיסור איחוד משפחות. הרזרבה הימנית תנהג בסופו של דבר באופן לאומני".

בתוך כך חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הבהיר בחשבון הטוויטר שלו: "מתנגד לכוונה להאריך את חוק האזרחות. מדובר בחוק מפלה המטיל מגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי".

ובעוד במפלגת העבודה הבהירו כי הם מחויבים למשמעת הקואליציונית, במרצ יקיימו דיון מיוחד ביום שני הקרוב על מנת להחליט מה לעשות בסוגיה הנפיצה, מנגד ישנם דיווחים כי גם מרצ תיכנע למשמעת הקואליציונית.

חוק אזרחות ערבים מנסור עבאס אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד