ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפריע לשוטרים?

בן 15 צעד עם דגל ישראל בעיר העתיקה והורחק

בית המשפט בירושלים גזר על צעיר חרדי בן 15.5, 30 ימי הרחקה מהעיר העתיקה, לטענת המשטרה הוא 'הפריע לשוטר בעת מילוי תפקידו', לטענת הצעיר החרדי זה "בגלל שצילמתי שוטרים" | עורך דינו: "מדובר בפגיעה בזכויות אדם, ובוודאי כשמדובר בקטין"

בן 15 צעד עם דגל ישראל בעיר העתיקה והורחק
שער האריות בעיר העתיקה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ידידיה אפשטיין צעיר חרדי בן 15.5 הורחק ל-30 יום מהעיר העתיקה בירושלים, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏לא להאמין, בית המשפט במדינת ישראל הריבונית (לכאורה) גזר עליי 30 ימי הרחקה מהעיר העתיקה בעיר הבירה שלנו, ומה עילת ההרחקה?, הליכה עם הדגל שלנו בעיר הקדושה ירושלים, ובגלל שצילמתי שוטרים. תודה רבה לעו"ד נתי רום שהציל אותי מעונש מטורף של 180 ימי הרחקה, לעולם לא ישתיקו אותי".

‏הבוקר כתב ידידיה: "בהמשך היום ייחרץ בבית המשפט גורלו של בחור שהעיז להניף את דגל האומה בעיר הבירה, זה לא משפט שלי, זה משפט לכולנו, זה משפט על הריבונות שלנו, זה משפט שנותן ביטוי להגדרה שלנו כעם ריבוני, אני מקווה שבית המשפט לא ייכנע לטרור, ובעזרת השם נוכל להניף את הדגל בעיר בירתנו".

עורך הדין נתי רום שמייצג את ידידיה, מסר ל'בחדרי חרדים': "כואב הלב לראות את משטרת ישראל מבקשת למנוע מתושב העיר העתיקה להיות מורחק ל-180 יום, בקשה שאין לה אח ורע, וכל חטאו שהתהלך עם דגל ישראל, ברחובות העיר העתיקה, לטענת המשטרה ניסה להכשיל שוטר בכך שצילם שוטרים מקרוב מדי".

עו"ד נתי רום עם ידידיה אפשטיין.

לדבריו, "מדובר בפגיעה בזכויות אדם, ובוודאי כשמדובר בקטין, ואכיפה בררנית נגד יהודים, פגיעה קשה בריבונות בירושלים, אני מקווה שמשטרת ישראל במקום להצר את רגליהם של יהודים, תפעל מול פורעים ערביים, ותשמור את המשאבים למקרים חשובים באמת".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיב לדיווח על המשפט וכתב: "‏אל תיבהל ידידיה. תמשיך לצעוד עם דגלי ישראל ובעיקר תמשיך בעבודת התיעוד והפרסום החשובה שלך. אף אחד לא ישתיק אותנו".

גם ח"כ איתמר בן גביר הגיב להרחקתו של הנער ואמר: "‏טרללת. תביעה אחת הגשתי - בתור עורך דין - בשם ידידיה על רדיפה והתעמרות ולטעמי הגיע הזמן לעוד תביעה! חזק וברוך ידידיה".

 

ידידיה אפשטיין דגל ישראל העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד