י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שירו למלך

עשור לויז'ניץ בעפולה | צפו בתיעוד נרחב מהאירוע הבלתי נשכח

במעמד נרגש ומרומם, בסימן 'שִׁירוּ לַמֶלֶך', צוין עשור של פריחה לקהילת ויזניץ בעפולה, מייסודו של האדמו"ר מויז'ניץ שהעניק תעודות הוקרה לראש העיר ולעסקני הציבור | וְעַתָּה בָּנִים שִׁירוּ לַמֶלֶך

עשור לויז'ניץ בעפולה | צפו בתיעוד נרחב מהאירוע הבלתי נשכח
עשור לויז'ניץ עפולה צילום: משה גולדשטיין

ביום שלישי בשבוע שעבר, ליל א' דר"ח תמוז תשפ"א, נחגגג ברוב פאר והדר המעמד 'שירו למלך', בה צוינו עשר שנות בנייתה של הקהילה הוויז'ניצאית בעפולה עילית, מאפס ואין לאימפריה של ממש.

המעמד יועד לתושבי הקריה המתגוררים כבר בעיר, לאלו שעתידים בס"ד להשתקע בקרוב, להורי התושבים ולאורחי כבוד מרחבי ארה"ק שותפים במוסדות התורה והחינוך, והוא התקיים בהדר והוד במתחם האירועים המפואר 'אודאן' שבעמק חפר.

ראש העיר מר אבי אלקבץ המלווה את ההתפתחות של הקהילה מתחילתה ביטא בדברי ברכה קצרים את יופיה של העיר המתהדרת עם הקהילה, סיקר בקצרה את ההווה, והצהיר על תכניותיו לעתיד בהבטחת סיוע וליווי צמוד את השלמת המבנים כולם, בס"ד.

במהלך המעמד חולקו תעודות הוקרה מיוחדות לנותני החסות, נציגי 'בנק פאג"י', 'קופ"ח מאוחדת', 'רובינשטיין ביטוחים', ו'מקס חומרי ניקוי' שהוענקו להם ע"י רב הקהילה הגרמ"מ טאבאק.

את האירוע הנעימו חברי מקהלת 'מלכות' בפרקי שירה ערבים, כשבראשם המנגן הר"ר יעקב דסקל וילד הפלא בנציון קלצקין. בהפקה מוזיקלית מרשימה חרז הר"ר יעקב דסקל בליווי המשוררים.

בשיא המעמד הופיע מרן אדמו"ר, מחולל ומייסד היישוב. הגרמ"מ טאבאק מרא דאתרא קיבל את פני הקודש בהתרגשות מיוחדת בדברי שבח והודיה לבורא ב"ה על שהגענו עד הלום בכחו ובשליחותו של האדמו"ר.

בהתרגשות רבה פתח מרן האדמו"ר מויזניץ בדברות קדשו בהם ביטא את רחשי לבבו לנוכח המעמד הכביר הזה שהיא 'שמחה לכל בית ויזניץ'. פתח דבריו האירו בעניין צירוף החודש ומעלת הלימוד בהתקשרות לבורא ב"ה. תוך דבריו העלה זכרונות הוד מימי כינון השיכון ע"י זקה"ק האמרי חיים זיעוכי"א שבדומה ממש לקריה בעפולה החלה בקושי רב מאין ואפס ולעגו לה רבים, ועומדת עתה ברום מצבה. כמו"כ שיבח את רב הקהילה שדלה מבאר רביה"ק זי"ע ומשקה ממנו לבני הקהילה כשתורה ודבקות הבורא משולבים זה בזה.

האדמו"ר העלה על נס את פעליו של מנהל המוסדות ר' יעקב חיים הכהן זורגר שמתחילה ועד עתה מסור לכל אחד, וב"ה שבכחו רואים היום תלמוד תורה, בית יעקב, אברכים בעלי תורה מתוך דביקות הבורא, והתושבים מרוצים ב"ה, והודה לכל המשתתפים הנוטלים חלק בפעילות המוסדות שמניבה פירות נאים, וכן לעסקני המוסדות שרב חילם בביסוס כל הנמצא..

לאחר מכן האדמו"ר העניק תעודות הוקרה לראש העיר מר אבי אלקבץ ולעסקני המוסדות ר' יואל יעקב טסלר, ר' ישעיהו יעקב וורטהיימר, ר' יהושע מנדל ור' יעקב חיים זורגר כאות הוקרה על פעלם.

לאחר מכן עלו עשרות מהמשתתפים שנתעטרו בתואר 'עמוד התווך' בתרומה הגונה למוסדות הקד', אלו קיבלו מנחת הוקרה מהאדמו"ר וזכו לחתום בכתב אחד עם האדמו"ר על שותפות קודש בהחזקת מוסדותיו הקד'. האדמ"ר נתן את הודאתו לכל אחד במאור פנים מיוחד.

במהלך המעמד חתמו מאות המשתתפים על הוראות קבע בסכומים הגונים לטובת המוסדות הקד'. כמו"כ קנו כמה מנדיבי העם זכות הנצחת כתה בתלמוד תורה, שיבנה בקרוב אי"ה, לזכרון נצח. הוראות הקבע שהצטברו לכדי סכום מכובד למאוד יעניקו גב ובסיס איתן להמשך פעליהם הברוכים של המוסדות הקדושים בעפולה.

עפולה ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד