י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להדגיש את היחסים ההדוקים

בנט קיבל מכתב מפוטין לפני ביידן, אך בחר לשנות את סדר הפרסום

לכולנו ידוע כי נשיא ארה"ב ביידן הפתיע במיוחד כאשר היה הראשון מבין מנהיגי העולם לברך את ראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט כשעה לאחר ההשבעה והוסיף על מכתבו גם שיחה טלפונית. אולם מסתבר כי הראשון היה דווקא נשיא רוסיה פוטין | אז מדוע בלשכת בנט שינו את הסדר

בנט קיבל מכתב מפוטין לפני ביידן, אך בחר לשנות את סדר הפרסום
נפתלי בנט/ולדימיר פוטין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הקרמלין

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מיד לאחר שהממשלה הושבעה, עוד לפני השיחה שלו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. אנשי לשכתו של בנט תכננו לפרסמו מיד לאחר תרגומו, אך לבסוף הוחלט קודם לחכות להודעה של ביידן.

ביידן ובנט מעולם לא נפגשו, בניגוד לבנימין נתניהו שמכיר את נשיא ארה"ב כבר 40 שנה, אך ביידן המתין כמעט חודש עד שהתקשר לנתניהו לאחר שהוא עצמו הפך לנשיא ב-20 בינואר השנה, אך לעומת זאת, מיהר להתקשר לנפתלי בנט תוך שעתיים מהשבעת ממשלתו החדשה.

אך דיווח מעניין שמתפרסם באתר Jerusalem post, מסביר על הלך הרוח בסביבת בנט, שיחת הטלפון של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש הממשלה החדש שהושבע על חודו של קול, אומרת הרבה על האופן בו הצדדים מקווים להתחיל את מערכת היחסים החדשה שלהם.

על פי הדיווח, בנט קיבל מכתב ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני השיחה עם ביידן, ואנשי התקשורת של בנט תכננו לפרסמו לציבור מיד לאחר תרגומו.

אך הצוות הדיפלומטי של משרד ראש הממשלה עצר אותם, לא רק בגלל שהם אלו המוסמכים לפרסם אותו על פי החוק, אלא גם כי הם ידעו שהשיחה של ביידן בדרך ואמרו שזו צריכה להיות ההצהרה הראשונה שתישלח לעיתונות, כדי להדגיש את היחסים ההדוקים בין ארה"ב לישראל. זה מה שקרה בסופו של דבר, למורת רוחם של הרוסים.

כזכור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה הראשון מבין הנשיאים והמנהיגים בעולם, לברך את נפתלי בנט, לאחר שממשלתו ה-36 אושרה בכנסת ברוב דחוק של 60 תומכים מול 59 מתנגדים.

לפני השיחה פרסם ביידן מכתב ברכה שבו כתב, "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נפתלי בנט כדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו מכל ההיבטים, ומערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו", כתב ביידן.

"בשם העם האמריקני, אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי, ושר החוץ יאיר לפיד, ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש, לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק, ואנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו".

עוד כתב: "ארצות הברית נותרת מחויבת ללא ערעור בתמיכת ביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום למען ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור הרחב יותר". כך ביידן.

במכתב שפרסם הקרמלין ציין הנשיא פוטין כי יחסי רוסיה וישראל הם ידידותיים באופן מסורתי, פוטין כתב. "אני מקווה שפעילויותיך כראש הממשלה יתרמו עוד יותר לפיתוח שיתוף הפעולה הבילטראלי והקונסטרוקטיבי בכל התחומים". עוד הוסיף פוטין כי הוא "מאחל לבנט ולממשלתו הצלחה, ובבריאות טובה".

נפתלי בנט ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד