י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מינוי היסטורי

רבו של צבא גרמניה ל'בחדרי': "שנזכה לקדש שם שמים"

כשבועיים לאחר שמונה לרבו הראשי של צבא גרמניה, הרב מרדכי אליעזר באלה אומר ל'בחדרי חרדים' כי משימתו היא לקדש שם שמים ולדאוג לחיילים שומרי התורה והמצוות "לוודא שיש להם גישה לאוכל כשר ולכל צרכיהם הדתיים"

רבו של צבא גרמניה ל'בחדרי': "שנזכה לקדש שם שמים"
הרב מרדכי אליעזר באלה צילום: באדיבות המצלם

הרב מרדכי אליעזר באלה, שמונה לכהן כרבו הצבאי של הפדרלי בגרמניה כשנה וחצי לאחר ששרת ההגנה של גרמניה הודיעה על חידוש משרת רבנים צבאיים, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי הוא נמצא בתפקיד בגלל "גודל המשימה", וכדי "לדאוג לחיילים שומרי תורה ומצוות".

"המינוי הוא משקל היסטורי גדול על הכתפיים, וכל מה שאני מקווה, הוא שנזכה לקדש שם שמים ברבים, להגדיל תורה ולהאדירה", אומר הרב באלה, "זה לא קשור אלי, זה צעד גדול שיש כבר עכשיו אצל מדינות נאט"ו נוספות, שם זה נורמלי שיש שרותי דת עבור חיילים יהודים דתיים, כך יהיה עכשיו גם בגרמניה, אין לזלזל בחשיבותו של הצעד הזה, זה יכול להביא לשיתוף פעולה עתידי בין כוחות ההגנה הישראליים לבין גרמניה, אני מקווה שהברית הזו תתחזק".

עוד אמר הרב הצבאי ל'בחדרי חרדים': "יש לנו רק מעט מאוד חיילים יהודים שומרי מצוות בצבא גרמניה, והאחריות שלנו היא לדאוג לצרכים שלהם, לוודא שיש להם גישה לאוכל כשר ולכל צרכיהם הדתיים, אנחנו כאן בשבילם, אני גם מקווה שעמדה זו תאפשר לנו ליצור קשר גם עם חיילים צעירים לא יהודים, ובאמצעות הקשרים האישיים לסייע במאבק באנטישמיות ובכל סוג של שנאה נגד מיעוטים בכוחות הצבא הגרמני".

לסיום נשא הרב תפילה, "שהקב״ה יעזור לנו שכל פעולותינו יהיו לשם שמים".

כזכור, ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, הודיע על מינויו של רבה של מדינת סקסוניה ולייפציג בגרמניה הרב מרדכי אליעזר באלה, חבר ועד רבני גרמניה ה-ORD, לרב הפדרלי הראשון של צבא גרמניה. בעתיד הקרוב ימונו עוד כעשרה רבנים שיעמדו לשירות היהודים המשרתים בצבא, הן כמענה הלכתי והן בתמיכה רוחנית ואף בעידוד נפשי ואוזן קשבת. לשניים מהמועמדים כבר החלו תהליכי הבחירה.

הרב באלה אמר לאחרונה לעיתון 'יתד נאמן' כי למרות שיש כיום בצבא גרמניה כיום יותר מוסלמים מיהודים, הוא צופה כי חיילים אלה יעדיפו לפנות לרב יהודי מאשר לנוצרים "הם מרגישים יותר קרובים אלינו".

הרב באלה מוסיף ומציין כי כבר בתקופה הקרובה הוא צפוי לצאת למסע חיזוק של חיילים העומדים בחזית, באפגניסטן, במאלי ובעוד מדינות שצבא גרמניה מחזיק כוחות צבאיים. במקביל, גם נערך החל מעכשיו לקראת ירח האיתנים המתקרב ובא "אנו לקראת תקופת החגים בשנה הקרובה ואני נערך להקים את המחלקה עם צוות רבנים שאני מקווה שכבר נוכל לגייס למשימה, כדי שכל יהודי יוכל לקיים תפילות ולחגוג את חגי ישראל כהלכה", אמר הרב באלה.

יצוין כי זמן קצר לאחר עלייתו לשלטון של הצורר אדולף היטלר בשנת 1933, נאסרה פעילותם של הרבנים בצבא גרמניה. כעבור 75 שנים הגישה שרת הביטחון של גרמניה, אנגרט קרמפ-קרנבאואר את הצעת החוק להשבת פעילות הרבנות בצבא וזו אושרה כעבור כחצי שנה על ידי הפרלמנט. בנאומה בפרלמנט אמרה שרת ההגנה כי 'זהו יום היסטורי לגרמניה - המהלך הוא חזרה למסורת עתיקה. זהו סימן לסולידריות והכרה כלפי החיילים היהודים. הרבנים יספקו תרומה ניכרת כנגד האנטישמיות היומיומית המתגברת בחברה שלנו, וכנגד קיצוניות ופופוליזם'.

יהודים גרמניה הרב מרדכי אליעזר באלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד