ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דרעי מכר אותו אצל נתניהו

ה"צדיק" של ליברמן פותח את הפצע ומסביר על הקרע עם החרדים

היועץ החרדי שימשיך עם השר אביגדור ליברמן למשרד האוצר מסביר בדברים שנחשפים הבוקר ב'מעריב', מהי הסיבה לקרע שנוצר בין ליברמן לחרדים ובפרט עם החבר הוותיק ח"כ אריה דרעי | וגם, מדוע מכנה אותו הבוס "צדיק" • "זה תמיד מה שקורה אצל פוליטיקאים חרדיים"

ה"צדיק" של ליברמן פותח את הפצע ומסביר על הקרע עם החרדים
אבי אבוחצירא משמאל לומד עם יוסי דייטש צילום: שלומי כהן

אבי אבוחצירא יועצו החרדי הקרוב של שר האוצר אביגדור ליברמן שימשיך עמו גם למשרד האוצר כפי שדיווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' הכתב הפוליטי ארי קלמן בטורו 'שלוש קריאות'. 

הבוקר (שישי) מסקרת הכתבת הפוליטית אנה ברסקי ב'מעריב' את הכוורת של אביגדור ליברמן במשרד האוצר וכותבת כי ליברמן מכנה את אבוחצירא 'צדיק'. 

"השלישי בחבורה, המכונה בפי ליברמן 'צדיק', הוא אבי אבוחצירא, חרדי מבני ברק, המשמש כיום כיועצו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון". כותבת ברסקי.

"יש להבין שהתואר "צדיק" אינו הלצה, אלא דרגת כבוד עליונה מפי ליברמן. השניים נפגשו כשליברמן עמד בראש האיחוד הלאומי, ואבוחצירא היה עוזרו הקרוב של הח"כ דאז, הרב בני אלון ז"ל" נאמר בכתבה.

בכתבה במעריב נחשף דברים שאמר אבוחצירא, באחד המפגשים לאחרונה עם החבורה הוותיקה של ליברמן מימי הליכוד, שם הסביר אבוחצירא את כל השתלשלות היחסים והאירועים בין ליברמן לנתניהו, ובין ליברמן והחרדים.

לגבי נתניהו, אמר אבוחצירא ש"האיש עשה טעות אסטרטגית כאשר רימה את איווט בתקופת כהונתו כשר הביטחון ובהתייצבותו החד־צדדית לצידם של דרעי, ליצמן וגפני בכל הוויכוחים שהיו לאיווט עם המפלגות החרדיות. עם כניסתו של איווט למשרד הביטחון, היו סיכומים ברורים עם נתניהו, והדגל שלו היה, כמובן, רצועת עזה וחמאס.

נתניהו הבין שאם ליברמן אכן יחסל את אסמאעיל הנייה ויצליח מול חמאס, הוא זה שיהפוך לראש הממשלה, ושום כוח לא יעצור אותו. לכן הוא פשוט חתר תחתיו מרגע הראשון של איווט כשר הביטחון עד לפיצוץ, כאשר בניגוד לעמדתו של איווט, ביבי החליט להיכנע לחמאסניקים ולהגיע להסדרה".

דרעי וליברמן בימים יפים יותר

עוד עלה מדברי אבוחצירא באותו מפגש כי "גם נושא דת ומדינה, שכל כך חשוב לקהל בוחריו של ליברמן, כמו למשל חוק גיוס בני הישיבות שדרעי וגפני אמרו שיידעו לחיות עם זה. אך לאחר שליצמן החליט להרים את נס המרד ואמר שהוא מתנגד ואינו מוכן, כל המנהיגות החרדית התיישרה עם ליצמן".

"זה תמיד מה שקורה אצל פוליטיקאים חרדיים: מישהו תופס עמדה קיצונית ומתחיל לחמם את התקשורת החרדית ולפעמים גם את הרחוב החרדי באמצעות הפשקווילים - ובסוף כולם מיישרים קו. נתניהו, שאחרי ההצבעה בקריאה הראשונה של החוק עלה לדוכן והסביר שמדובר בחוק אחראי וממלכתי, מיד הפנה, כמובן, לאיווט את הגב. כך גם בדו"ח בנושא הגיור ובנושא סגירת המרכולים בשבת, כשדרעי עשה את זה סמוך לבחירות המוניציפאליות - כאילו בכוונה הכניס לאיווט את האצבע לעין".

אבוחצירא המשיך והסביר לנוכחים במפגש כי "היו עוד כמה אירועים פחות חשובים, אבל בסופו של דבר איווט הבין שפוליטיקאים חרדיים מודל 2018 שונים לגמרי מפוליטיקאים חרדיים מודל 1996, שיחד איתם הקים את ממשלתו הראשונה של נתניהו. שנים בשלטון הפכו אותם לכוחניים, לברוטאליים, לשיכורי כוח עם ביטחון עצמי מופרז. הם גם הבינו שנתניהו קיבל החלטה אסטרטגית ללכת קודם כל איתם.

"הברית איתם קרצה לו כי בניגוד לשאר המפלגות, הם לא מתערבים בנושאי חוץ וביטחון. לכן גם כאן איווט הבין שדרכו חסומה, וכל ניסיון להשיג הישג כלשהו בנושא דת־מדינה בתוך הקואליציה עם ביבי והחרדים פשוט נועד לכישלון מראש. למרות שגם נתניהו וגם דרעי מכירים שנים רבות את איווט ואת אופיו, הם כנראה היו בטוחים שבמצבו הנוכחי אין מה לחשוש ממנו - וטעו בגדול".

אבי אבוחצירא עם חברי הכנסת של 'דגל'

אבוחצירא הוסיף באותו מפגש כי "המסמר האחרון בידידות ובשיתוף פעולה של עשרות שנים היה שורה ארוכה של תלונות אנונימיות שהוגשו למשטרה ולמס הכנסה נגד איווט ושני בניו. מי שהגיש את אותן תלונות השתמש בשירותיהן של חברות חקירה פרטיות, כשהחשבון שולם בידי מקורות עלומים בחו"ל. איווט משוכנע עד היום כי ביבי מעורב בעניין, כשבאותו רגע הוא הפך מיריב פוליטי לאויב שאין לו סליחה ומחילה".

אבוחצירא ציין באותו מפגש סגור כי "אריה דרעי, חבר הנפש לשעבר של איווט, מכר כנראה את ליברמן אצל נתניהו ועדכן אותו בדבר שיחות אישיות שהתנהלו ביניהם. כשזה נודע לאיווט, דרעי נשרף באותו רגע לחלוטין. גם החרדים וגם ביבי שכחו שעם איווט לא מתעסקים. השבוע הם למדו את זה על בשרם וכדאי להם לקחת את זה בחשבון גם לעתיד.

"כאשר לפני כשנתיים איווט הגדיר את יעדיו מחדש כהחלפת השלטון והעומד בראשו, קואליציה בלי ש"ס ובלי יהדות התורה ועם תיק האוצר, כולם גיחכו. ביבי והחרדים לא האמינו ולא לקחו את זה ברצינות. אין לי ספק שלו היו יודעים מה הסוף, הם היו חוסכים למדינה ארבע מערכות בחירות ונותנים לו את חוק גיוס בני הישיבות וגיור בידי רבני העיר. הכל יכול היה להיות אחרת, אבל שיכרון כוח גרם להם לאובדן חושים ולהערכות מוטעות.

אבי אבוחצירא עם ח"כ ליצמן ועוזרו מוטי בבצ'יק

"ניסיונות סולחה, תיווך ומסרים למיניהם שהועברו לאיווט – אין להם שום סיכוי. ההתנהלות הבוטה שלהם כיום והמתקפות נטולות הרסן ברמה האישית על איווט, חוסמות למעשה כל אפשרות לדיאלוג שקט וענייני בהווה וגם בעתיד. כדאי גם לאחרים, לא רק לחרדים, לקחת בחשבון שעם איווט אפשר להתווכח ואף לריב פוליטית, אפשר להתעמת איתו, אך עדיף לא לעבור לפסים אישיים ולא להתעסק ברמה האישית. לא איתו ולא עם בני משפחתו. איווט לא שוכח ולא סולח".

עד כאן דבריו של אבי "הצדיק" אבוחצירא באותו מפגש סגור עם פעילי הליכוד הוותיקים.

אבי אבוחצירא אביגדור ליברמן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד