י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ארוחת ערב אופוזיציונית

ממשלת בנט; מסכמים שבוע של צילומים ונערכים לקרבות בשבוע הקרוב

ביום ראשון הקרוב ייפתח שבוע עבודה רגיל של ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתחל בשעה 11:00 בבוקר, שבה תעלה לדיון הוועדה לחקר אסון מירון, המנוגדת לעמדת חברי הכנסת החרדים | וביום שני בנושא חוק האזרחות כבר ייאלצו בקואליציה לבחור בין היכנעות לאופוזיציה, לבין ההכרזה כי ממשלתם אינה מסוגלת לנהל מדיניות ימין

ממשלת בנט; מסכמים שבוע של צילומים ונערכים לקרבות בשבוע הקרוב
ממשלת בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נפתלי בנט הולך ומתמקם, יושב ומצטלם ומקבע היסטוריה, הוא האיש הנושא בתואר ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, ראש הלשכה שהראה לבוס שלו את הדרך החוצה, לא כך הוא תיאר לעצמו שזה ייראה, אבל משנקרתה לפניו ההזדמנות, ונטווה מסביבו המלכוד, נכנס הוא לתפקיד בהשלמה מלאה.

במהלך השבוע הראשון של כהונתו הלכה והתבררה לו העובדה, יהיה הרבה יותר קשה ממה שצפה להחזיק את יצור הכלאיים שהוא רקם יחד עם לפיד. עוד בוועדה המסדרת החלו ההתקוטטויות, ונושא חוק האזרחות שניסו להעביר במחטף פוליטי בוועדה על מנת להימנע מכאב ראש ואי נעימויות עתידיות, הפך להיות המוקש הראשון, הרימון משוחרר הנצרה שהונח לשולחנו.

בתחילה הוויכוח סביב חוק האזרחות היה נדמה כהתגוששות סטנדרטית בין קואליציה לאופוזיציה, אך משאתגרה שקד את האופוזיציה והבהירה כי מעלה את החוק שאין בכוחותיה של הקואליציה הטרייה לסבול, ולשם כך שהאופוזיציה תישא בנטל, ומשהלחץ הציבורי הימני החל להיות מופנה כלפי האופוזיציה. היממו אותם האופוזיציה עם חוק נגדי, כדור ה'אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי' עברה במיומנות פוליטית מיוחדת חזרה אל עבר בנט שקד אלקין וסער.

בנוסף ביום ראשון הקרוב ייפתח שבוע עבודה רגיל של ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתחל בשעה 11:00 בבוקר, הישיבה הראשונה הייתה תחת השפעת ההשבעה. בישיבה הראשונה תעלה לדיון הוועדה לחקר אסון מירון המנוגדת לעמדת חברי הכנסת החרדים. וביום שני בנושא חוק האזרחות כבר ייאלצו בקואליציה לבחור בין היכנעות לאופוזיציה, לבין ההכרזה כי ממשלתם אינה מסוגלת לנהל מדיניות ימין, וכמובן פגיעה בביטחון המדינה.

במקביל דווח בחדשות 12 כי נתניהו ממשיך בביצור מעמדו כמוביל האופוזיציה הלוחמנית והמאוחדת, ולאחר שיריב לוין מקורבו נבחר למרכז האופוזיציה נערכים השניים לכנס את כלל חברי האופוזיציה לארוחת ערב משותפת בימים הקרובים, שם יאומנו חברי הכנסת לכוון את היריות מהנגמ"ש החוצה.

בתוך כך, את השבוע הראשון של בנט סיכם אטילה שומפלבי עיתונאי ynet וכתב: ‏"עד כמה נפתלי בנט הגיע לא מוכן ללשכת ראש הממשלה? עד שאין לו אפילו מזכירות משלו. אי לכך, רוב צוות המשרד שלו הוא צוותו של בנימין נתניהו. בהצלחה עם זה. אין חיה כזו להשאיר כמעט 10 מזכירות ששירתו ראש ממשלה קודם. זה מתכון לתקלות, בלגן ובסוף גם פוליגרפים".

נפתלי בנט בנימין נתניהו ישיבת ממשלה אסון מירון תשפ"א חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד