י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההפגנות נמשכות

רב השכונה ברעננה: כך תשמרו שבת בסמוך לביתו של בנט

בשבוע האחרון ניסו שכניו של בנט להתרגל למציאות המחסומים המסרבלים את חייהם, לקראת שבת נערכים שכניו שומרי השבת למציאות החדשה של חיים במצור ביטחוני | רב השכונה נדרש להיבטים ההלכתיים הנגזרים מההנחית החדשות

רב השכונה ברעננה: כך תשמרו שבת בסמוך לביתו של בנט
נפתלי בנט בכניסתו לבלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למדינת ישראל הושבע ביום ראשון האחרון ראש ממשלה חדש, חובש כיפה ושומר שבת, נפתלי בנט שמו. האיש מתגורר בשכונה שהייתה עד כה שלווה רגועה ופסטורלית, ובעוד בשבוע האחרון ניסו השכנים להתרגל למציאות המחסומים המסרבלים את חייהם, היום (שישי) לקראת שבת נערכים שכניו שומרי השבת למציאות החדשה של חיים במצור ביטחוני.

על פי הדיווח ב'מקור ראשון' רב השכונה נדרש להיבטים ההלכתיים הנגזרים מההנחית החדשות, ופרסם לקראת שבת מספר הלכות הנוגעות לשכני ראש הממשלה. בין ההלכות נאמר כי מותר הלכתית להסתובב עם תעודת זהות ואף לעבור במחסומים למרות שייתכן כי המאבטחים ייתאמו דברים בקשר, אך המאריך את דרכו תבוא עליו ברכה.

עוד דווח כי בעקבות הרגישות הרבה נערכים מגעים מול משרד ראש הממשלה שהרשימות השונות שבידי המאבטחים במקום יהיו מודפסות מלפני שבת, ולא באמצעים אלקטרוניים. כך שלא כל תזוזה של שכנים בשכונה תגרום לעוד פעולות של חילול שבת.

במקביל עוברים שכניו של בנט בשכונה היוקרתית ברעננה קורס מזורז בתפקיד 'השכן של מעון ראש הממשלה', פעילי ימין רבים שחזו בעיניים מתפלצות שנים רבות את חייהם של בני משפחת נתניהו תחת מתקפת הפגנות בריונית בחסות החוק, הפגנות שבסופו של דבר הוציאו את נתניהו מבלפור, החליטו לערוך לבנט הכרה עם אותה המציאות בדיוק.

השכונה היוקרתית ברעננה הפכה לזירת צעקות והפגנות. על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' ההפגנות מתקיימות במרחק של 200 מטר מביתו של בנט. המפגינים חיברו מיקרופונים עם רמקול ענק ומבהירים לשכנים: "נרעיש לכם כאן עד 11 בלילה בדיוק".

עוד דווח כי את ההפגנות מרכז איציק זרקא פעיל ליכוד ותיק. שמנהל מגעים עם ראשי יישובים ביהודה ושומרון שישלחו אוטובוסים שיזרימו מפגינים באופן קבוע לביתו של בנט ברעננה.

נפתלי בנט שבת קודש רעננה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד