י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצאו את ההבדלים

הסיקור השבועי: איזה עיתון הייתם קונים השבוע?

יוסי שטארק התלבט בין השבועונים שסיקרו את ירידת נתניהו מהשלטון והקמת "ממשלת השמד". התלבט גם בין הרבי מסאטמר עם טלית או בלי טלית

הסיקור השבועי: איזה עיתון הייתם קונים השבוע?
שערי השבועונים צילום: עיבוד בחדרי חרדים / pixabay

השבוע הייתה לי התלבטות גדולה שמצריכה סקר. גם 'משפחה', גם 'בקהילה' וגם 'הדרך' - פרסמו שערים מדהימים על המגזינים שלהם. אבל...

בעומדי לפני דוכן השבועונים במכולת השכונתית, צד את עיניי השער היצירתי של 'בקהילה". הוא בלט יותר. הדמויות המושחרות, הכותרת האדומה והדגש על החשש החרדי הכי חזק בשנים האחרונות: "ממשלת השמד", כפי שהיא מכונה בידי מעצבי דעת הקהל חרדים.

אבל לא הצלחתי להוריד את עיניי מ'משפחה' ו'בקהילה'. התמונות האלה שמבטאות את מה שרוב רובו של הציבור החרדי הרגיש השבוע: בנימין נתניהו הולך. השמיים נופלים, העננים משחירים ותקופה לא קלה מחכה בפתח.

אז מדוע בחרתי ב'בקהילה' ומדוע אני לא שלם על זה ובכל זאת מעוניין בסקר?

דעתי האישית היא כי החשש של הציבור מהממשלה החדשה - חזק יותר ומעסיק אותם יותר, מאשר הפרידה מנתניהו.

במהלך השבוע האחרון שמעתי לא מעט אנשים במגזר אשר טענו כי נזרקנו לאופוזיציה בגלל האמונה העיוורת בנתניהו. אבל, מורכב להחליט אם זה אכן משקף את מחשבותיהם של חלק ניכר מהמגזר החרדי.

בסוגיות הצבאיות והביטחוניות, 'הדרך' הפתיע בגדול. גם איראן, גם שב"ב, כשגם האפליה על רקע עדתי שולבה בעדינות. 'בקהילה' גם נגע בנקודות צבאיות מעניינות, אך יותר בסוגיות ביטחוניות של מדינות אחרות.

מגזיני ה'בחצרות'

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר תפס כמובן את כל הכותרות. ביקור שהיה אמור להיות שקט מאוד, צבר תאוצה והעסיק את העולם החסידי כולו.

אך 'העולם החרדי' הבין השבוע משהו שהמגזינים בארה"ב פחות הבינו; תמונה ברורה ואיכותית של הרבי מסאטמר - אכן חשובה. אבל תמונה על רקע השער 'כי לא תשכח מפי זרעו' במירון, אפילו אם היא קצת פחות איכותית - חשובה ויעילה הרבה יותר.

וזאת למה? 2 סיבות: האחת, כי גולת הכותרת של הביקור הייתה התפילה מירון. כך האדמו"ר אמר לא פעם ולא פעמיים. הסיבה השנייה, כל אזכור של מירון ועוד על רקע השער המפורסם - מעורר הזדהות, געגועים עזים ורגשות כאב. הפצע מ'אסון מירון' עדיין לא הגליד וכשאדמו"ר מכריז כי הוא מגיע מארה"ב לישראל כדי להודות לה' במירון - התמונה הנכונה בשער היא: מירון.

שני הבדלים בין 'די וואך' ו'א בליק': הרבי מסאטמר עטוף בטלית בכותרת של 'א בליק'. תמונה יותר מלכותית, יותר בולטת ויותר קדושה בעיני הצרכנים.

המוני משתתפים באירוע בפאפא על השער של 'די וואך'. תמונה הרבה יותר מעניינת ויצירתית מאשר עוד תמונה של שולחן המזרח כפי שמופיע ב'א בליק'. קצת גיוון.

עיתונים חרדיים ביקורת עיתונות מגזינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד