י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"!אוי לבושה"

עסקת חילופי חיסונים נחתמה בין ישראל לפלסטינים

בשעות אלו מועברים כמיליון מנות חיסון שתוקפן יפוג בקרוב מישראל לרשות הפלסטינית | התמורה: ישראל תקבל כמות זהה של חיסונים מפייזר, על חשבון הרש"פ | ח"כ שמחה רוטמן תוקף את ראש הממשלה בעקבות העסקה

עסקת חילופי חיסונים נחתמה בין ישראל לפלסטינים
העברת החיסונים צילום: דוברות מתפ"ש

ישראל מאשרת היום (שישי) כי היא מעבירה לרשות הפלסטינית חיסונים נגד נגיף הקורונה, ובתמורה תקבל ישראל את המשלוח הבא שייעדה חברת פייזר לרשות הפלסטינית. כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון.

על פי ההודעה הרשמית, ישראל תעביר בין מיליון ל-1.4 מיליון מנות חיסון של פייזר הנמצאות במדינה והתוקף שלהן יפוג בקרוב, לצד העובדה שישראל לא זקוקה להם בשלב זה שכן רוב האוכלוסיה מחוסנת והביקוש נמוך, וכדי לא לזרוק אותם לפח - היא מעבירה אותם לפלסטינים.

בתמורה להעברת החיסונים, ישראל תקבל מהרשות הפלסטינית כמות זהה של מנות חיסון חדשות מפייזר, במהלך החודשים ספטמבר - אוקטובר הקרובים, על חשבון המשלוח המיועד לרש"פ.

לאחר הדיווח והאישור מצד ישראל, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה היום מעבר של כמאה אלף מנות חיסון נגד נגיף קורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל, לידי הרשות הפלסטינית, זאת בתום עבודת מטה שנמשכה חודשים ארוכים ביחידה, בשיתוף עם המשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית ומשרד הבריאות הישראלי.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן אומר היום: "בשבועות האחרונים פעלנו ביתר שאת על מנת להביא לחתימת הסכם החיסונים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, אשר מביא עמו בשורה משמעותית למאמץ המשותף למיגור מוחלט של נגיף הקורונה באזור שלנו".

"מדובר באינטרס בריאותי וכלכלי משותף ראשון במעלה, שכן אנו חיים במרחב אפידמיולוגי אחד. הסכם זה מצטרף לשורת צעדים במסגרת המאמץ המשמעותי שמובילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מאז התפרצות הקורונה", הוסיף.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט על רקע העסקה ואמר: "אוי לבושה! מרגע כניסתי לכנסת פעלתי לקדם העברת חיסונים לניצולי שואה במדינות זרות. קשיים בירוקרטיים, תקציביים ומשפטיים, כמו גם הסכסוך שבין גנץ לנתניהו מנעו ממדינת ישראל להעביר להם חיסונים".

"אבל להעביר לאוייבי ישראל מיליון ומאתיים אלף חיסונים, זה אפשרי? האם זה יותר חשוב מחיסון ניצולי השואה שבתפוצות?", כתב.

חברת פייזר חיסונים הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד