י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חמאס לא מורתע

גורם בכיר: סבב נוסף מול עזה - תוך שבועות

למרות ההבטחות כי חמאס מורתע לאחר סבב הלחימה האחרון והמכה לכאורה שהנחית עליו חיל האוויר, גורם בכיר אומר כי ייתכן ונכנס למערכה חדשה מול חמאס אף תוך מספר שבועות

גורם בכיר: סבב נוסף מול עזה - תוך שבועות
אילוסטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

שבועות ספורים לאחר תום הסבב 'שומר החומות' מול חמאס, ואחרי שצה"ל הגיב יחסית בעוצמה אל מול שיגורי הבלונים, גורם מדיני בכיר אומר כי בשבועות או בחודשים הקרובים נכנס למערכה נוספת מול רצועת עזה.

לפי הפרסום של הכתב ירון אברהם ב'חדשות 12', גורם ביטחוני בכיר מעריך כי "בעוד שבועות או חודשים בודדים תהיה מערכה נוספת או לפחות כמה ימי לחימה משמעותיים".

אחרי מבצע 'שומר החומות' הבטיח הדרג המדיני שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכי המשוואה תשתנה, עוד אמרו כי בעקבות התקיפות חמאס מורתע מאוד, אך ייתכן ולא כך הם פני הדברים.

כזכור, לאחר שביום חמישי שוגרו לעבר יישובי העוטף שמונה בלוני נפץ שגרמו לשרפות, ישראל הגיבה בחריפות: מטוסי חיל האוויר הפציצו יותר מ-10 מתחמים של חמאס, והרמטכ"ל הנחה על היערכות לחידוש הלחימה.

בלילה כבר הופעלה אזעקת צבע אדום בעוטף, "כתוצאה מירי שאינו רקטי משטח הרצועה", כך אומרים בצה"ל. גורם ביטחוני אמר לירון אברהם "אנחנו נותנים מכה מכובדת של טון על כל בלון ונערכים לאפשרות שאם הם ירצו להגיב - נעלה קומה".

מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו במרחב העיר עזה ובח'אן יונס עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים של חמאס. עוד נמסר כי "הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ובה הנחה על הגברת המוכנות והיערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה. צה"ל ימשיך להשמיד יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור ורואה בחמאס אחראי לנעשה ברצועת עזה".

שומר החומות רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד