י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בושה וחרפה

השרה מקדמת מנגנון מיוחד שיאפשר לחלל שבת

מיכאלי שרת התחבורה החדשה, מקדמת מנגנון שיאפשר לרשויות מקומיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. ליצמן יצא במתקפה על ראש הממשלה: בנט שסיפר לנו על וטו של ׳ימינה׳ לנושאי דת מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה

השרה מקדמת מנגנון מיוחד שיאפשר לחלל שבת
אוטובוסים. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

למשרד התחבורה נכנסה גברת חדשה, השרה מרב מיכאלי, שכחלק מהתוכניות גרניוזיות לשיפור התחבורה בישראל היא מכוונת גם לאפשר את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, תוך שבירת הסטטוס קוו, והתעלמות מהרגישות הגדולה שבהחלטה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', השרה החדשה מתעתדת לאפשר לכל רשות מקומית את הפעלת התחבורה בשבת, על ידי הענקת סמכויות מיוחדות ויצירת מנגנון חדש בנושא.

במקביל מתעתדת השרה להסיט את תקציבי המשרד על מנת להגביר ולייעל את התחבורה הציבורית, כמו גם קידום הטיסות למצרים, נושא שחברות התעופה השונות נערכות אליו, ואשר תקוע מההיבט הביטחוני.

חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר הערב (מוצ"ש) על הודעת השרה מרב מיכאלי להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כי מדובר ב: "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך, בהכרזה מבישה של שרת התחבורה להנהגת תחבורה ציבורית בשבת וחג". 

ליצמן הוסיף ותקף את ראש הממשלה: "מר בנט שסיפר לנו על וטו של ׳ימינה׳ לנושאי דת מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה".

חה"כ אוריאל בוסו מש"ס הגיב לידיעה ותקף: "חלק מההסכמים ומהמחטפים שנחתמו מתחת לשולחן בכדי להגשים לבנט את חלומו, זו הפגיעה בסטטוס קוו וחילולי השבת, לא מפתיע שמירב מיכאלי יוצאת בבשורה לתומכיה ממדינת תל אביב, המפתיע הוא איפה קולם של רבני הציונות הדתית, נוכח חילולי השבת הצפויים להתרחש עם הקמת הממשלה, שהערב נחשף החלק השני בהונאה הגדולה של ממשלת השמאל".

לדבריו, "שקד הצהירה שהם ישלטו ויהיה להם וטו בנושאי הדת, אם ככה נראה הוטו שלהם על תחבורה ציבורית בשבת מדאיג יהיה לראות את הוטו שלהם בנושאים בטחוניים מול השמאל". כך בוסו.

משרד התחבורה מרב מיכאלי יעקב ליצמן חילול שבת תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד