י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יהיו הרבה הפתעות"

דיווח: חבר כנסת מרע"מ מאיים לפרוש

לאחר שנמנע בהצבעה על ממשלת השינוי וגרם לדרמה בזמן ההצבעה, חבר הכנסת סעיד אלחרומי מהמפלגה האיסלאמית, שמגדיר את עצמו כ"מושל הנגב", מאיים לפרוש ממפלגתו: "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים" | בנוסף הודיע לחברי מפלגתו שהוא מרגיש לא מחויב לסיעה

דיווח: חבר כנסת מרע"מ מאיים לפרוש
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

ברקע האפשרות שיתפתח משבר בקואליציה עקב חוק האזרחות שיעלה ביום שני להצבעה בכנסת, אתמול (שישי) דווח כי גם בסיעת 'רע"מ' ישנם משברים, כאשר חבר הכנסת מהמפלגה מאיים לפרוש ממנה.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', חבר הכנסת סעיד אלחרומי, שנמנע בהצבעה על ממשלת השינוי בתחילת השבוע שעבר, מאיים לפרוש מהמפלגה האיסלאמית: "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים", אמר.

בנוסף, הודיע אלחרומי, שמגדיר את עצמו כ"מושל הנגב", לחברי הכנסת מסיעתו כי הוא לא יצביע יחד עם הקואליציה בנושאים שונים, וכי הוא אינו מרגיש מחויב ל'רע"מ'.

בתוך כך, בשבוע הקרוב שרת הפנים איילת שקד תעלה להצבעה את החוק האזרחות, שמונע מפלסטינים ואזרחים ערבים שמקימים משפחה להתאחד בישראל, מהחשש שכמה מהפלסטינים ינצלו את המצב - ויבצעו פיגועי טרור.

עוד חשש נוסף שבגללו החוק, שמועלה בכל שנה מאז 2003, יעלה להצבעה, הוא שעלייתם של כמות גדולה של פלסטינים תשפיע על המאזן הדמוגרפי בישראל.

אך למרות שהחוק מקובל כמעט באופן מלא על כל סיעות הבית, מפלגות הימין החברות בגוש נתניהו מאיימות כי לא יתמכו - ובכך לקואליציה החדשה אין רוב, כיוון ש'רע"מ' צפויה להתנגד.

מפלגת רע"מ ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד