י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מיליוני שקלים

מערכת הביטחון: זהו הסכום לפינוי המאחז החדש

במערכת הביטחון מעריכים כי סכום פינוי המאחז החדש אביתר, יעמוד על 10 מיליון שקלים - זאת בשל היקף הבניה וכמות המשפחות ששוכנים בו | ראש הממשלה בנט יידרש לקבל את החלטתו על הפינוי, כבר השבוע

מערכת הביטחון: זהו הסכום לפינוי המאחז החדש
לוחמי מג"ב. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הטענות של אנשי היישוב כי הקרקע אינה פרטית, אמש (שבת) פורסמה עלות פינוי המאחז החדש אביתר כפי הערכת אנשי מערכת הביטחון.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במערכת הביטחון מעריכים כי פינוי המאחז יעמוד על לפחות עשרה מיליון שקלים, זאת בשל היקף הבנייה במאחז שתושבי המקום הספיקו לבצע בכמה שבועות בודדים.

בנוסף, הערכה במערכת הביטחון כי סיבה נוספת לסכום, שנחשב ליקר מאוד, הוא העובדה שצריך לפנות עשרות משפחות וכחמישים מבני קבע. ראש הממשלה נפתלי בנט יצטרך לקבל את החלטתו בדבר פינוי אביתר במהלך השבוע.

בתוך כך, תושבי המאחז החדש הגישו ביום חמישי השגה נגד צו התיחום שהוטל על המאחז, כשלטענתם ישנם כשלים בצו ולכן צריך לבטלו.

המשמעות היא שעל פי הצו, רשאי המפקד הצבאי, במקרה זה אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי "להכריז, על כל שטח או מקום, אשר בתחומו מצוי מבנה לא מורשה כשטח מתוחם" בתוך תחום זה חל למעשה צו פינוי על כל אדם או חפץ הנמצא בתוכו, והמפקד הצבאי רשאי להשתמש בכוח הנדרש לשם מימושו של הצו.

בהשגה, שהגישו עורכי דינם ד"ר חגי ויניצקי וערן בן ארי לאלוף הפיקוד תמיר ידעי, הציגו התושבים את הכשלים המהותיים, שלטענתם, ישנם בצו התיחום ואת הסיבות החוקיות בגינן יש לבטלו.

התושבים טוענים באמצעות פענוח פוליגון בהיקף של 155 דונם, כי האדמה, שעליהם נמצא ישובם, הינה אדמת סקר ולא קרקע פרטית, תצלומים המוכיחים כי הקרקע לא עובדה ב-10 השנים האחרונות ולכן לא יכולה להיות עליה תביעה כלשהי.

יחד עם הפענוח, התושבים מצטטים פסיקת בית המשפט העליון, שלפיה "כאשר מדובר בבינוי על אדמת סקר שיש כוונה של דרג מדיני להסדיר את הבינוי אין לאכוף את צו התיחום".

אביתר פינוי מאחזים פינוי תושבים פינוי התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד