י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פעולות אנטישמיות בעליל"

ניצחון לחרדים מול מועצת העיר שביקשה להדירם

התובעת הכללית של ניו יורק יוצאת להגנת חרדים שביקשו לבנות יחידות דיור בעיר צ'סטר שבמחוז אורנג' ונחסמו על ידי הרשויות המקומיות. "הפעולות המפלות והבלתי חוקיות שביצעו מחוז אורנג' והעיר צ'סטר הן אנטישמיות בעליל, ונוגדות את הגיוון ההכללה והסובלנות שניו יורק מתגאה בהם" כך כתבה התובעת נגד המחוז והעיר

ניצחון לחרדים מול מועצת העיר שביקשה להדירם
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

התובעת הכללית בניו יורק, לטיטיה ג'יימס, הודיעה ביום שישי האחרון, כי היא הגיעה להסכמות עם מחוז אורנג' קאונטי והעיר צ'סטר, לבטל את החוקים שנועדו למנוע מבני הקהילה החרדית לעבור לצ'סטר שבניו יורק. ההסכמים מחייבים כי המחוז והעיירה יצייתו לחוק הדיור ההוגן ולנקוט בבניית יחידות דיור שחרדים יוכלו להתגורר בהן.

ניצחון לחרדים במחוז אורנג' וצ'סטר, התובעת הכללית קבעה כי הפעולות של העירייה לא חוקיות והן מהוות הפליה כלפי חרדים. "הפעולות המפלות והבלתי חוקיות שביצעו מחוז אורנג' והעיר צ'סטר הן אנטישמיות בעליל, ונוגדות את הגיוון ההכללה והסובלנות שניו יורק מתגאה בהם", אמרה התובעת הכללית ג'יימס. "לכל ניו יורקר מגיעות שוויון הזדמנויות בדיור, ללא קשר לגזע, לאום או דת, היום וכל יום אני עומדת לצידן של כל הקהילות נגד שנאה ואפליה במדינת ניו יורק".

כזכור בחודש מאי 2019, האשים היועץ המשפטי לממשלה במדינת ניו יורק, עיר מרכזית באפליה נגד חרדים, בגין ניסיונה לחסום פיתוח נדל"ן שנמצא בחלקו בבעלות חסידים.

בתלונה שהוגשה באותם ימים לבית המשפט המחוזי במחוז דרום בניו יורק, האשימה התובעת לטיטיה ג'יימס את נציגי צ'סטר ומחוז אורנג' ב"מאמץ מחושב ושיטתי" לחסום משפחות חסידיות לעבור לעיר. כעתהתובעת הכללית שמה לדברים סוף.

על פי התביעה, שטח בגודל 117 דונם בעיר צ'סטר, אושר לפיתוח מגורים תחת בעלים קודמים. אבל בשנת 2017, כאשר הנכס נמכר לחברה אחרת בצ'סטר, חברה בה שותפים חסידים, החלה העיר להטיל מגבלות שמטרתן להגביל את הפרויקט או אפילו להפסיק אותו.

העירייה הציבה מכשולים רבים בפני היזמים בניסיון לסכל בנייה - כל זאת בניגוד להסכם פשרה שהושג בשנת 2010, בנוגע לייעוד ובניית הקרקע. חברי העירייה העבירו חוק להגבלת גודל הבתים שניתן לבנות בניסיון להפוך אותם למגורים למשפחות גדולות. העירייה גם קידמה הצעות להטלת מיסים נוספים על הפיתוח; להגביל את השעות בהן עשויה להתרחש בנייה באתר; ולדרוש מהיזם למסור את המידע האישי של שותפיו המנהלים לגורמים מקומיים.

העיירה גם הטילה דרישות יקרות ומיותרות שעליהן היה צריך היזם לעמוד לפני תחילת הבנייה, כולל חובה להקים קו ביוב חדש ולשנות תוכניות בניה, לאחר שהיזם נענה לכל אחת מהבקשות המיותרות הללו, העיר עדיין דחתה את כל בקשות היתר הבנייה, למרות שהיזם סיפק בבירור את הדרישות הדרושות להענקת האישורים.

ההסכמים שהוכרזו ביום שישי האחרון, מחייבים את מחוז אורנג' והעיר צ'סטר, לחוקק תקנות דיור הוגנות.

"כולם מבינים את חומרת הדבר נגד יהודים חסידיים", אמר הרב דוד צוויבל, בכיר ב'אגודת ישראל באמריקה', "לא כולם מעריכים שצמיחתה של הקהילה החסידית היא סיבה לחגיגה ולא לאפליה".

חרדים ניו יורק אנטישמיות בארצות הברית לטיטיה ג'יימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד