י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הילולת תשפ"ב - בסכנה"

אסון מירון: היום הממשלה תאשר ועדת חקירה; החרדים תוקפים

לראשונה מאז השבעת הממשלה בראשות נפתלי בנט, יתכנסו הבוקר חברי הקואליציה לישיבה ראשונה בה צפויה לעלות הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בעקבות אסון מירון תשפ"א | בוועדה שתקום, צפוי לכהן שופט בכיר חובש כיפה, כשמנגד, החרדים תוקפים: "פוליטיקה קטנה"

אסון מירון: היום הממשלה תאשר ועדת חקירה; החרדים תוקפים
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: ישי ירושלמי

שרי הממשלה יתכנסו היום (ראשון) לישיבת ממשלה ראשונה בראשות נפתלי בנט, כשבדיון הראשון צפויים החברים לאשר את הקמת ועדת החקירה הממלכתית על אסון מירון. כאשר מנגד, שעות לפני, החרדים בכנסת תוקפים את ראשי סיעות הקואליציה.

במסגרת ההחלטה שתאושר, תוקם ועדת חקירה בתקציב של 6 מיליון ש"ח, בראשה יעמוד שופט לשעבר שיחקור את המחדלים שהביאו לאסון וגם ייבחנו תיקונים לעתיד.

השם החם לשופט שיעמוד בראשות הוועדה הוא השופט בדימוס אלייקים רובינשטיין שגם כיהן בעבר כיועץ המשפטי לממשלה ובשלל תפקידים שיפוטיים, מדובר באדם דתי שאף חובש כיפה סרוגה.

בימים האחרונים ניסו המפלגות החרדיות למנוע את הקמת הוועדה הממלכתית, שם חוששים כי שופט שעומד בראשות הוועדה יכול לפגוע בנושאים דתיים ובהמשך קיום ההילולה בשנים הבאות.

במפלגות החרדיות ניסו לשכנע את הפוליטיקאים כי הצעתם לוועדת חקירה ציבורית תהיה עם שיניים, כפי ש'בחדרי חרדים' חשף, חבר הכנסת יעקב אשר נועד עם בני גנץ וגדעון סער והשיג הסכמה מהרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט לעמוד בראשות הוועדה הציבורית.

הבוקר תקפו בסיעות החרדיות ואמרו "מירון לא מעניינת את בנט, גנץ ולפיד ובטח לא את ליברמן. הם עושים פוליטיקה קטנה על גבם של 45 הרוגי מירון בוועדת חקירה שלא תביא שום תועלת".

"כדי לפתור את בעיית מירון צריך להתחיל עוד היום להפקיע שטחים, להזרים 200 מיליון שקל לפיתוח ולהתחיל לעבוד. כל זה לא נמצא בהחלטת הממשלה של גנץ. בצורה הזו הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב לא תהיה", אמרו.

ישיבת ממשלה אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית בני גנץ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד