י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדרישה מבנט

יוביל להסלמה? קרב על צעדות המחאה ביו"ש

מחר צפויות להתקיים צעדות בכמה נקודות ביהודה ושומרון, במחאה על ההשתלטות הפלסטינית בשטחי C - אך חברי 'הרשימה המשותפת' קוראים לשר הביטחון ולשר הבט"פ לבטלן: "כל מטרתן היא להוביל לסבבי מלחמה" | המארגנים לראה"מ בנט: "תבהיר שלא יפקירו את שטחי יו"ש"

יוביל להסלמה? קרב על צעדות המחאה ביו"ש
מצעד הדגלים צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

לאחר מצעד הדגלים בירושלים שהתקיים בשבוע שעבר, מחר (שני) צפויות להתרחש צעדות במספר מוקדים ברחבי יו"ש, במחאה על ההשתלטות הפלסטינית בשטחי C.

אלא שהבוקר חברי 'הרשימה המשותפת' פנו אל שר הבטחון בני גנץ ואל שר לביטחון פנים עמר בר לב, ודרשו מהם לעצור את המחאות: "ביום שני הקרוב מתכננים גורמי ימין קיצוני צעדות 'בכל מרחבי יהודה ושומרון'", פתחו במכתבם.

"מטרתם היא להבעיר את השטח ולהסית כנגד הפלסטינים תושבי השטחים הכבושים", טענו חברי 'הרשימה המשותפת' במכתב ששלחו גם לשגרירים זרים. "כמו כן לגרום לכאוס פוליטי".

"לאור זאת, אנו קוראים לכם לבטל את צעדות ההסתה והשנאה הללו, אשר כל מטרתם להוביל לסבבי מלחמה נוספים, בהם יפגעו חפים מפשע", קראו.

בתגובה, מארגני הצעדות, שרובם משתייכים לאירגוני ימין ולמועצות אזוריות ביו"ש, תקפו: "על אפם ועל חמתם של טיבי, עודה וחבר מרעיהם – אנחנו נעצור את הרש"פ, החגיגה הסתיימה, הציבור היהודי מתחיל להתעורר".

"אנו קוראים לרה"מ בנט ולחברי הממשלה החדשה, תבהירו לחברי המשותפת כי לא תפקירו את שטחי יהודה ושומרון, עיצרו את השתלטות הרשות על שטחי המולדת", הוסיפו.

כאמור, מחר אירגוני ימין ומועצות ביו"ש מתכננים מחאות בכמה מוקדים ביהודה ושומרון, סמוך למקומות בהן ישנה השתלטות.

המחאות מכוונות בעיקר כנגד ממשלת השינוי והעומד בראשה, ראש הממשלה נפתלי בנט, שם יקראו להם "לא להפקיר את השטח להשתלטות הרש"פ על אדמות המדינה", כך לטענת המארגנים.

המחאות יתקיימו בכ-14 נקודות שונות, מדרום הר חברון עד לצפון בקעת הירדן, כאשר אליהן צפויים להגיע רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת שיגיעו לתמוך ולחזק. המחאה תתקיים לעילוי נשמתו של אהוביה סנדק.

מצעד יהודה ושומרון הרשימה המשותפת נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד