י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבחירות באיראן - אשליה לציבור

‏הבחירות באיראן משקפות את מה שקורה אצל תושבי הרשות הפלסטינית

‏כמעט 600 איש הגישו מועמדות לבחירות באיראן - כולם פרט לשבעה, נפסלו על ידי עלי חמינאי, המנהיג הרוחני של איראן, ולמרות האהדה הציבורית הרחבה שהיו לרבים באיראן שהשתוקקו לשינוי מיוחל, המנהיג העליון דאג שהאיש שלו ינצח בבחירות

‏הבחירות באיראן משקפות את מה שקורה אצל תושבי הרשות הפלסטינית
מצביעים באיראן צילום: סוכנות הידיעות האיראנית ISNA

אם מישהו חשב שהבחירות באיראן יביאו תקווה לאיראנים, אז הוא טעה, העם האיראני ימשיך לסבול משלטון שמקדש את המלחמה על השלום, ומשקיע כסף בארגוני טרור במקום באזרחי איראן. מציאות זו דומה למתרחש ברשות הפלסטינית, מאות אלפי פלסטינים סובלים מחוסר בתשתיות, חוסר במזון ובהתעללות מצד הרשות, ובדיקטטורות כמו איראן והרשות הפלסטינית, לתושבים אין יכולת אמיתית לשנות את המציאות.

בשונה מהרשות הפלסטינית שם לא התקיימו כבר 16 שנים בחירות, באיראן הבחירות היו בשביל השואו בעולם, אבל כולם יודעים שזה עוד משחק מכור, האמריקאים הודיעו אתמול כי הם מיצרים שהבחירות לא היו הוגנות "וכי לא ניתן לעם האיראני חופש בחירה", כבר מההתחלה היה ברור מי עומד לנצח בבחירות, ובעצם שלושת המועמדים האחרים התמודדו בכדי ליצור אשליה של דמוקרטיה, אך לא היה להם סיכוי, והם הודיעו עוד לפני תוצאות הרשמיות כי הם מקבלים את ההפסד, כאילו שהיה להם ברירה.

התושבים ברשות הפלסטינית, ובאיראן יכולים רק לחלום על מציאות שונה. מציאות של שלום ושקט בארצם, מציאות של חופש ובחירה, מציאות של כלכלה משגשגת ולא של עוני ורעב. והסיבה לשינוי שלא יכול לקרות היא, כי יש שמרוויחים מכל זה.

לראשי השלטון באיראן וברשות הפלסטינית נוח במקום שהם נמצאים בו, אצלם בבית אין עוני ורעב. אצלם אין סכנה להיות קורבן של כדור טועה בעת מלחמת חמולות ברחוב. הם חיים בעושר ובהתעלמות מוחלטת מרגשותיהם של העם, של הציבור שלהם, והעולם הצבוע ממשיך לספור קראוונים באביתר.

בחירות איראן טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד