י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מזהם את המאבק"

אמנון לוי במתקפה קשה נגד אבישי בן חיים

העיתונאי אמנון לוי מפרסם הבוקר מאמר בו הוא תוקף בצורה קשה את עמיתו לערוץ 13 ד"ר אבישי בן חיים שמציג את תאוריית דיכוי "ישראל השנייה" המגולם לדבריו על-ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו | בן חיים: "לוי בחר להצטרף לקלאסיקה של הדיכוי"

אמנון לוי במתקפה קשה נגד אבישי בן חיים
בנימין נתניהו/אבישי בן חיים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם לאחר עזיבתו של בנימין נתניהו את תפקיד ראש הממשלה, העיתונאי אבישי בן חיים ממשיך במלוא המרץ לפמפם את תאוריית ישראל השנייה שפיתח. לפי בן חיים ההגמוניה השלטת במדינת ישראל משתמשת באלימות לגאלית (חוקית) כדי להדיר את המועמד המועדף על ישראל השנייה, היינו בנימין נתניהו.

התאוריה שמציג בן חיים זכתה לביקורת רבה בקרב חוגי השמאל שפעם אחר פעם ניסו להפריכה בטענה כי נתניהו כלל לא מייצג את ישראל השנייה, והוא בכלל איש ישראל הראשונה, האשכנזית, העשירה המתנשאת והשבעה. מנגד, בחוגי הימין מחבקים את התאוריה ומשתמשים בה בטענה לדיכוי ישראל השנייה.

הבוקר (ראשון) מפרסם עמיתו של בן חיים לערוץ 13, העיתונאי הוותיק אמנון לוי, מאמר בידיעות אחרונות בו הוא תוקף באופן קשה את בן חיים והתאוריה שלו. ניכר שלא היה קל ללוי לכתוב את הטור נגד חברו לערוץ עמו יש לו קשרים טובים, ובהקדמה למאמר הוא כותב, "מאד לא רציתי לכתוב את המאמר הזה. יש לי חיבה גדולה לאבישי בן חיים. זה אפילו מעבר לחיבה. הרבה זמן חשבתי שאנחנו שותפים לאותה דרך. קולגות לא רק בערוץ אלא גם במאבק המזרחי לשוויון". אך לוי מסביר כי "היום אני רואה באבישי נזק מובהק לדרך, יריב המאבק ומי שפוגע ללא רחם בישראל השנייה".

"אבישי הוא ביביסט. מאוהב בביבי אהבה עיוורת", כותב אמנון לוי ומסביר כי "מותר לו, למרות שזה מוזר לעיתונאי לאהוב ככה בלי מעצורים פוליטיקאי. מה שאסור הוא לקחת את המאבק המזרחי הצודק ואת ישראל השנייה ולכרוך אותם כגלגל הצלה סביב מותניו של נאשם בפלילים, החשוד בעבירות החמורות ביותר המיוחסות לפוליטיקאי. שוחד מרמה והפרת אמונים".

לוי נוגע בעקרי התאוריה של בן חיים וכותב: "כדי להצדיק את החיבור בין עוול חברתי למיליונים בישראל השנייה, לבין מיליונר קמצן ונהנתן מקיסריה, הוא המציא את מה שהוא מכנה, אלימות לגלית. ישראל הראשונה ההגמונית מפעילה אלימות לגלית נגד ביבי כדי לחסל אותו כנציג ישראל השנייה".

לטענת לוי, "עד לפני כמה חודשים ניסיתי להתווכח עם אבישי. הזמנתי אותו לתוכניתי בשש פעם אחר פעם כדי לדון בתאוריה המופרכת שלו, ביקשתי שיסביר לי, איך הופעלה האלימות הלגלית. שייתן דוגמאות. ימחיש למה הוא מתכוון. הוא נמנע מלתת עובדות וסרב להיכנס לפרטים. יש לו תאוריה וזהו. בעיניו אין צורך לנמק. צריך להאמין".

לוי מסביר איך התמודד עד היום עם התאוריה של בן חיים עליה הוא חולק: "הרבה זמן אמרתי לעצמי, מה יש לך? אבישי בחור טוב והוא ביביסט. אז הוא ממציא משהו שיעזור למנהיגו. מה קרה? תכיל. אתה הרי אוהב אותו. הוא באמת באמת בן אדם זהב. אבל לאט לאט הבנתי שאבישי חברי הטוב מזהם את המאבק החברתי כולו על ידי כריכתו בהאשמות נגד ביבי. הוא עלול להשאיר אחריו אדמה חרוכה בכל הקשור לשיח המזרחי. איש לא יתייחס עוד ברצינות למונחים כמו הגמוניה, ישראל השנייה או המאבק המזרחי. הוא הצליח להגחיך ולהמאיס את המושגים החשובים האלו. העיוורון שלו מאיים על כל המאבק המזרחי לשוויון, שהוא בעיני המאבק החברתי החשוב ביותר היום. אבישי הפך בעצם למתנה עבור ההגמוניה שהוא שונא".

לוי תוקף את בן חיים וכותב: "באובססיביות שאיננה יודעת גבול (הוא מוציא כל שעה שעתיים ציוץ או פוסט חדש ומתראיין כל יום) ובחוסר יושר אינטלקטואלי הוא עושה שמות בשיח המזרחי. הוא מכריז למשל על עוול מוסרי נורא של בנט וימינה שמדירים את ישראל השנייה, הוא רואה במעשי רה"מ החדש בגידה איומה בבוחריו, אבל כשבני גנץ בגד במצביעים שלו והצטרף לממשלת ביבי, הוא היה בעניו מופת של מוסריות עד כדי כך שהכריז כי יצביע לו".

לדברי לוי, "מילה רעה לא שמעתי ממנו על עמיר פרץ שגילח את השפם כדי שיאמינו לו שלא יצטרף לממשלת ביבי, ואח"כ התכחש להבטחות והצטרף לנתניהו. כל אלו היו בעיניו מעשים כשרים וראויים ,כי הם היו בשירות ביבי. בשירות בלפור. אפילו בשירות הילד הנורא של רה"מ שהפך למקודש בעיניו.
ידעתי למה אני לא רוצה לכתוב את המאמר הזה, כי אי אפשר לכתוב אותו בעדינות. אין ברירה אלא להגיד בצורה ברורה: ד"ר אבישי בן חיים מחריב את המאבק החשוב של ישראל השנייה. הורג אותו ממש. וכל מי שהמאבק הזה חשוב בעיניו חייב להזהיר: לא מדובר בדובר ישראל השנייה. מדובר ביריב שלה".

אבישי בן חיים הגיב למאמר של לוי וכתב בטוויטר: "לצערי אמנון לוי בחר להצטרף לקלאסיקה של הדיכוי ולטיפוח ההשמצות כאילו "תיאוריית ישראל השנייה" מבוססת על איזה דמיון מזרחי (כרגיל) ולא על נתונים. אז הערב ב-6 אחרי תקופה ארוכה שהוא מדיר אותי ולא נותן לי להופיע אצלו אגיע ואקווה שייתן לי להציג מעט מהנתונים שמאשרים את התיאוריה".

עוד כתב בן חיים: "בעולם הגון ושוויוני אמנון לוי היה מזמין אותי לריאיון ומחמיא לי על התגשמות התחזית ההיסטורית ושואל אם כבר התקשרו מפרס סוקולוב או איזה פרס אחר שההגמוניה מחלקת למי שממושמעים לה או משרתים אותה".

אמנון לוי ד''ר אבישי בן חיים בנימין נתניהו ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד