ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פירות השלום

לראשונה מאז החתימה על הסכמי השלום: שר החוץ יבקר באיחוד האמירויות

שר החוץ, יאיר לפיד, יקיים בשבוע הבא ביקור רשמי ראשון והיסטורי של שר ישראלי באיחוד האמירויות מאז נחתמו הסכמי השלום ההיסטוריים. בעבר, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תכנן לבקר באיחוד האמירויות, אך הדבר לא יצא אל הפועל

לראשונה מאז החתימה על הסכמי השלום: שר החוץ יבקר באיחוד האמירויות
יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר החוץ, יאיר לפיד, יקיים בשבוע הבא ביקור רשמי ראשון והיסטורי של שר ישראלי באיחוד האמירויות, הביקור יתקיים בתאריכים 29 -30 ליוני, ביקור בן יומיים באיחוד האמירויות כאורחו של שר החוץ האמירתי, עבדללה בן זיאד.

בנוסף יחנוך השר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. מטעם משרד החוץ נמסר, "יחסי ישראל ואיחוד האמירויות הם מערכת יחסים חשובה, שמפירותיה נהנים לא רק אזרחי שתי המדינות, אלא גם המזרח התיכון כולו. יתר פרטי הנסיעה המדוייקים ימסרו בהמשך".

זהו ביקור ראשון של שר החוץ של ישראל, לאחר שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא ביקר באיחוד האמירויות בשל אילוצים שונים.

נתניהו תכנן לבקר באיחוד האמירויות הערביות ובבחריין עוד לפני הבחירות האחרונות לכנסת ב-23 במרץ, אך הנסיעה לא יצאה אל הפועל. ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות ובבחריין לפני הבחירות היה צפוי להיות אירוע מרכזי ביותר בקמפיין שלו. אך גורמים באמירויות הביעו חשש כי ביקור כזה יהיה בבחינת התערבות בבחירות בישראל, ולכן בסופו של דבר הביקור נדחה.

לפי הדיווח אז, הביקור אמור היה להתקיים ביום שלישי הבא ב-9 במרץ, ותוכנן להיות ביקור בזק למשך יום אחד בלבד. מלשכתו של נתניהו הודיעו כי הביטול הוא בעקבות סגירת השמים בשל הקורונה.

איחוד האמירויות יאיר לפיד שר החוץ ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד