י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע המבצע הצבאי בעזה

חברי קונגרס נפגשו עם הרב: "דפוסי השואה חוזרים על עצמם שוב"

הרב דוד הופשטטר נפגש בוושינגטון עם בכירי הקונגרס כדי לגייסם לצד הקהילה החרדית שמתמודדת עם קשיים שמוערמים על מוסדות החינוך על ידי גורמים שעזבו את הדת. הוא שמע מהם גינויים על האנטישמיות שהתפתחה בארה"ב

חברי קונגרס נפגשו עם הרב: "דפוסי השואה חוזרים על עצמם שוב"
הקונגרס צילום: פלאש90

בעיצומו של המבצע הישראלי נגד ארגון הטרור חמאס בעזה, שעורר תגובות אנטישמיות חריפות ביותר בארה"ב, יצא הרב דוד הופשטטר לוושינגטון כדי לקיים סדרת פגישות הסברתיות, עם שורה ארוכה של בכירים בקונגרס במטרה לגייס אותם לעמוד לצד הציבור החרדי ולהגן בגלוי על הערכים היהודים והתורניים באמריקה.

בין היתר נועד הרב הופשטטר עם רנדי פיינסטרה מאיווה, בוב גוד מוירגיניה, רוני ג'קסון מטקסס, ניקול מליוטריס מניו יורק. בנוסף, הופשטטר נאם מול קבוצה של בכירי בקונגרס בחדר רוזוולט בגבעת הקפיטול, שבו נכחו שורה של חברי קונגרס מובילים בהם קרלוס אנטוניו גמינז מפלורידה, ואן דרו מניו ג'רזי ודון בייקון מאילינוי.

חברי הקונגרס עמם נפגש הרב הופשטטר היו בעיקר מהמפלגה הרפובליקאית. שורה של חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שהיו אמורים להשתתף במפגשים ביטלו ברגע האחרון את השתתפותם בשל הרגישות הציבורית בעקבות המלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס.

בראיון שנתן למגזין 'עמי', סיפר הרב הופשטטר על שורת המפגשים. "המטרה של המפגשים הייתה לחזק את הגאווה של החינוך החרדי והתורני בארה"ב שנמצאת תחת מתקפה חמורה בשנים האחרונות, בדגש על התקופה האחרונה. חשוב מאוד שדווקא כעת חברי קונגרס יפגינו את תמיכתם בקהילה החרדית בארה"ב".

אחד המסרים העיקריים שהרב הופשטטר ביקש לקדם הוא עצמאות החינוך החרדי בארה"ב, שנתונה בשנים האחרונות למתקפות מצד גורמים שונים שעזבו את הקהילה החרדית. "בשיחות עם חברי הקונגרס הסברתי להם על החשיבות של לימוד תורה - בפרט על רקע האירועים שנערכו בשנה שעברה לציון 75 שנים לסיום מלחמת העולם השנייה. על רקע האירועים ההיסטוריים חובה לעשות הכול על מנת לאפשר ליהודים בכל מקום בעולם להמשיך בלימוד התורה במתכונתה".

למעשה, עוד לפני הקורונה הוא ביקש לקדם יוזמה להכרה רשמית של הממשל, שתכלול מלגות, לטובת לימודי יהדות, אך הקורונה השהתה את היוזמה.

בשנים האחרונות, היהדות החרדית בארה"ב סובלת מעליה מתמשכת של פשעי שנאה שננקטים בעיקר נגד יהודים בעלי חזות חרדית. "חברי הקונגרס התייחסו לעבודה שהשואה החלה בכל מיני סוגים של אפליה, עיוות עובדות, עיוות המציאות, מניפולציה ותעמולה. רבים מהדפוסים הללו חוזרים על עצמם שוב ומתעלמים מלקחי ההיסטוריה" סיפר הרב הופשטטר.

"חברי הקונגרס היו מודאגים מאוד מהמגמות השונות בחברה האמריקאית והם הביעו שוב ושוב את הרצון שנמשיך לעבוד יחד. אנשים אלה רואים בקהילה החרדית שותפה להחזרת הכיוון והמצפן המוסרי בחברה האמריקאית, וזה היה מאוד מעודד", ציין הרב. הרב הופשטטר דיבר עם חברי הקונגרס גם על ההסלמה מעזה, והדגיש את החשיבות של העמידה האמריקאית לצדה של ישראל.

"עצם העובדה שחברי קונגרס משבחים את החינוך התורני ואת האנשים שלומדים תורה יש בזה משום כבוד התורה וקידוש שם שמיים", מוסיף הרב הופשטטר, "היום זה אנשי ציבור אלה, ומחר זה יכול להיות אחרים. זה שולח מסר ליהודים בכל העולם, שבעוד שחלקים מסוימים באוכלוסייה מביטים על החרדים בחוסר-הערכה, ישנם מנהיגים בולטים המשבחים את לימוד התורה ואת תלמידי החכמים".

"העובדה שנבחרי ציבור אלו מעריכים בגלוי את תרומתם של תלמידי החכמים לאמריקה והעולם כולו, היא בשורה חשובה בפרט על רקע הרגשות האנטי-חרדיים הנוראיים שהפכו לנפוצים כל כך בתקופה האחרונה" הוסיף הרב הופשטטר. "אני מאוד מקווה, שהמפגשים הללו קידמו את התמיכה של נבחרי הציבור שיסייעו לנו כדי להתמודד עם כוחות שונים שמבקשים לפגוע בציבור החרדי, הן פיזית, והן מבחינה ערכית".

"ברמה המעשית", הוסיף הרב, "כלל חברי הקונגרס הביעו מחויבות לשמירה על ביטחונם של היהודים בארה"ב, לביטחונה של ארץ ישראל ולחופש הדת במדינה. כולם הצהירו שהערכים הללו יעמדו בסדר עדיפות גבוה ביותר עבורם. ברמה האישית, זו הייתה הפתעה לראות את ההערכה הזו לתורה ולתלמידי חכמים דווקא בחוגים אלה".

הרב דוד הופשטטר קונגרס קהילה יהודית ארה"ב חינוך שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד