י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביידן הביע עניין רב

התפרצות הקורונה: בכיר בממשל הסיני ערק עם מידע זהב לארה"ב

לפי דיווחים במספר כלי תקשורת בעולם, ייתכן שסגן שר הביטחון של סין דונג ג'ינגווי נמלט מבייג'ינג בפברואר האחרון כשבידו לכאורה מידע סודי על מקור התפרצות נגיף הקורונה מחוז ווהאן

התפרצות הקורונה: בכיר בממשל הסיני ערק עם מידע זהב לארה"ב
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

הערכות הן שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מעוניין לסיים כמה שיותר את העניין האיראני ולהשתחרר מכבלי המזה"ת ואת עיקר מרצו הממשל החדש רוצה להפנות לאיום הסיני. החשש האמריקני הוא שהמדינה האוטוקרטית שהפכה למעצמה כלכלית בעולם, תגרור את השפעתה למדינות נוספות - די מזכיר את האיום שחשו בארה"ב מול ברית המועצות הקומוניסטית בתקופת המלחמה הקרה במאה הקודמת.

במסגרת המתיחות בין המדינות, ישנן שמועות עיקשות בארה"ב על בכיר מאוד בממשל הסיני שערק לארה"ב עם מידע זהב בידיו: דליפת נגיף הקורונה ממעבדת הנגיפים במחוז ווהאן שבסין. עד היום נרטיב התפשטות נגיף הקורונה בעולם סיפר על התפרצות שהחלה בעטלפים דרך השוק המקומי בווהאן. הדיבורים על כך שהנגיף דלף ממעבדה בסין היו בגדר שמועות בלבד על גבול הקונספירציה, אך כעת ייתכן והתמונה משתנה.

לפי דיווחים בלתי רשמיים שהופצו בארה"ב ובעולם, ייתכן שסגן שר הביטחון של סין דונג ג'ינגווי נמלט מבייג'ינג בפברואר האחרון כשבידו לכאורה מידע סודי על מקור התפרצות נגיף הקורונה מחוז ווהאן.

בכמה כלי תקשורת בעולם פורסם היום (שני), שסגן השר שערק העביר את המידע לנשיא ארה"ב ביידן עם הגעתו לווישנגטון. ביידן, לפי הדיווחים, הביע עניין רב במידע שחיזק בעיניו את התאוריה לפיה הנגיף דלף מהמעבדות בסין.

אם הדיווחים אכן נכונים, מדובר באישיות הביטחונית הבכירה ביותר שערקה מסין לארה"ב. ד"ר האן לינאקו, בכיר בסין, טען כי שליחים מבייג'ינג נועדו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במרץ האחרון, ודנו איתו על התנאים להשבתו של ג'ינגווי לסין.

אנליסט מודיעין בכיר בארה"ב מצנן מעט את ההתלהבות ומסביר כי הדיווחים הלא מאושרים על עריקות הם דבר שכיח. "למרות שמדובר בעניין משמעותי ושימושי בוודאי למאמצי המודיעין שלנו – דיווח אחד על עריקה אחת, גם ברמה גבוהה כזו, לא ישנה בצורה דרסטית את ההבנה בין המדינות ואת הגישה של ארה"ב כלפי סין".

 

קורונה סין ארה"ב ג'ו ביידן עריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד