י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"המספרים הולכים וגדלים"

המלחמה בנגיף חוזרת; עשרים מתחמי 'היבדק וסע' ישובו לפעילות

בתום מספר חודשים של רגיעה בהם היה נראה כי הנגיף הסיני בדעיכה, ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש הנחה את פיקוד העורף להיערך כבר מחר לפתיחה מחדש של מתחמי הבדיקות 'היבדק וסע' על מנת לנסות ולהתגבר על התפרצות הקורונה שאובחנה בכמה מוקדים בימים האחרונים

המלחמה בנגיף חוזרת; עשרים מתחמי 'היבדק וסע' ישובו לפעילות
מתחם בדיקות קורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר כשנה וחצי מפרוץ הנגיף בשוק האוכל בהוואן, ולאחר שנדמה היה כי במדינת ישראל השתלטנו על הנגיף במבצע חיסונים נרחב ומוצלח בחסדי שמיים, בימים האחרונים אנו מדווחים על התפרצות מחודשת של נגיף קורונה, התפרצות המדאיגה את ראשי מערכת הבריאות בישראל.

על פי הדיווח של 'כאן 11' ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש הנחה את פיקוד העורף להיערך כבר מחר לפתיחה מחדש של מתחמי הבדיקות 'היבדק וסע' על מנת לנסות ולהתגבר על התפרצות הקורונה המחודשת.

מוקדם יותר השתתף הפרויקטור בראיון מיוחד ב-ynet והתייחס לעלייה בתחלואה הנגרמת על ידי ייבוא הנגיף מחו"ל: "אני חושב שבקיץ הזה עם התחלואה והווריאנטים, לנסוע לחו"ל עם ילדים לא מחוסנים זה לא אחראי ולא צריך לעשות את זה. צריך למצוא חלופות ואני יודע שזה לא פשוט, זאת שנה שנייה של מגפה ורוצים לנסוע לחוץ לארץ - אבל צריך להתאפק עוד קצת ולעבור את זה בשלום לקראת החורף. לנסוע לחו"ל רק אם חייבים".

עוד הוסיף אש והסביר: "זה עניין של אכיפה. זה אף פעם לא יכול להיות הרמטי אבל בהחלט יש מקום שתהיה אכיפה יותר טובה בכל התהליך הזה. אני מקווה שראש הממשלה יממש את זה".

הפרויקטור נשאל על קידום ההסכם להבאת תיירים בעוד מצב התחלואה בארץ הולך ומסתבך: "נכון לעכשיו זה קורה, אני לא יודע אם זה קורה עוד שבוע וחצי אבל נכון לעכשיו זה קורה. נצטרך לבחון שוב בימים הקרובים בהתאם לתחלואה פה, אנחנו רוצים לעשות את זה במתווה בטוח של רק מחוסנים רק מדינות שיש בהם חיסונים שסומכים עליהם - ותוך כדי כל הבדיקות שעושים לפני ואחרי".

בנוגע להחזרת המסכות הבהיר ממונה הקורונה: "המלצנו על זה במקומות שהייתה התפרצות. נראה אם נצליח להשתלט עליה ולכבות את השריפות האלה, אני מקווה שכן, אבל רואים מספרים שהולכים וגדלים גם בבנימינה וגם במודיעין והאזורים שמסביב. זה מדאיג אותנו, ככל שנראה שלא משתלטים על ההתפרצויות נצטרך לחשוב על לצעוד לאחור. אם התחלואה תעלה לא יהיה מנוס". עוד הוסיף והבהיר: "אין בושה לחזור אחורה, אבל אנחנו רוצים לראות שהצעד הזה מוצדק, שיהיה אמון בצעד הזה. בהרבה מקומות לא עטו מסכות ואני לא רוצה שזה יהיה על הנייר ולא בפועל. נראה את ההתפתחויות ביום-יומיים הקרובים ונקבל החלטה בעניין".

"אני חושב שיש גורמי מקצוע מצוינים שמקבלים החלטות מצוינות" הוסיף הפרויקטור, והבהיר: "אנחנו נקבל החלטות טובות גם בהמשך ונקיים דיונים עם גורמי המקצוע וגם עם השרים הרלוונטים. אם יהיו חילוקי דעות - תמיד אפשר לבוא לראש הממשלה ולקבל את ההחלטות. אני מבין שלא הכל יהיה בהסכמה, אבל נעמוד על דעתנו המקצועית".

בנושא המלצה על הענקת חיסונים ילדים מעל גיל 12 השיב הפרויקטור בחיוב והבהיר: "ההמלצה אתמול בדיון הייתה חד-משמעית. בעקבות ההמלצה החלקית לילדים שבסיכון וההתפרצויות בימים האחרונים יחד עם זן הדלתא, התמונה משתנה ואני מניח שנקבל מהר מאוד המלצה גורפת לחסן ילדים".

מוקדם יותר הבוקר דווח כי 48 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-839,940, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני). על פי הנתונים, אמש בוצעו 33,972 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 358. מספר המונשמים עומד כעת על 17 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 24 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עומד כעת על 6,427.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עומד הבוקר על 0.1%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,495,050 בני אדם. מתוכם, 5,150,492 בני אדם התחסנו במנה השניה.

קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד