י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדינת אפרטהייד

בריטניה תחרים את ועידת האו"ם שמשמיצה את ישראל

ממשלת בריטניה הודיעה כי תחרים את ועידת דרבן לציון 20 שנה לוועידת דרבן 2001, ועידה בינלאומית שכונתה אז "פסטיבל שנאת היהודים"

בריטניה תחרים את ועידת האו"ם שמשמיצה את ישראל
דגל ישראל צילום: freepik

בריטניה תצטרף לאוסטרליה, קנדה, ישראל וארה"ב שלא ישתתפו בכנס האו"ם, שמתיימר להתמקד בהתמודדות עם גזענות ברחבי העולם, אך בפועל משמיץ את ישראל ואף כינה אותה בעבר מדינת אפרטהייד.

דובר הממשלה של בריטניה אישר את הפרסום: "בעקבות חששות היסטוריים בנוגע לאנטישמיות, בריטניה החליטה שלא להשתתף באירוע השנה ליום ועידת דרבן באו"ם בהמשך השנה".

על פי הדיווח בבריטניה, ההחלטה מבוססת עקב פעילות אנטישמית ונאומים בכנסים הקודמים. קבוצות יהודיות בבריטניה בירכו על המהלך. אחת הקבוצות פרסמה כי "הקבוצה מוחאת כפיים לפעולה המכריעה האחרונה של ממשלת בריטניה בהתנגדות לאנטישמיות בכל צורה שהיא תתרחש".

מארי קנדר שיאת מועצת הנבחרים, אמרה: "אנו מברכים בחום את הודעת הממשלה כי בריטניה לא תשתתף בוועידת דרבן, זאת ועידת הנצחה לכנס כביכול נגד גזענות שבעצמו אנטישמי. אנו תמיד נתמוך במאבק בגזענות, אך זה חייב לכלול אמירות נגד אנטישמיות על כל צורותיו".

קרן פולוק מהקרן החינוכית לשואה אמרה כי הממשלה "עשתה את הדבר הנכון על ידי נקיטת עמדה עקרונית" על ידי החרמת ועידת דרבן.

יו"ר הפדרציה הציונית, ריצ'רד וולף, בירך אף הוא על ההודעה ואמר כי "הממשלה הבטיחה שבריטניה תמשיך לעמוד כנגד המכה המזיקת והעולמית של האנטישמיות".

בחודש שעבר אישר דובר ממשלת קנדה: כי "בקנדה מודאגים מכך שתהליך ועידת דרבן משמש וממשיך לדחוף את הרגש האנטי-ישראלי וכפורום לאנטישמיות. זו הסיבה שאיננו מתכננים להשתתף באירועים סביב יום השנה ה-20 להצהרת ועידת דרבן".

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אישר גם כי אוסטרליה לא תשתתף. הכנס אמור להתקיים ב-22 בספטמבר בניו יורק.

בריטניה אפרטהייד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד