י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיחות המחשבים ייפסקו

הצעה: מהפכה בתשלומי שכר הטרחה לחייבים בהוצאה לפועל

הצעת חוק חדשה מציעה לנתק את הזיקה לכללי לשכת עורכי הדין ולקבוע תעריף להוצאה לפועל בהתאם לגובה החוב. כמו כן, שכר הטרחה יחולק לשלוש פעימות – הראשונה - עם הגשת הבקשה לביצוע בהוצאה לפועל, השניה - בחלוף 45 יום, והשלישית - לאחר שנה | "בסופו של התהליך, הפירמידה הכלכלית הישראלית תשרת את כלל הציבור ולא את אליטת ההון בלבד"

הצעה: מהפכה בתשלומי שכר הטרחה לחייבים בהוצאה לפועל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההוצאה לפועל מחייבת מידי שנה כמיליארד שקל בגין שכר טרחת עו"ד לפי טבלאות של לשכת עוה"ד. שכר הטרחה נזקף במלואו בשתי פעימות בתוך 30 יום, ובהרבה מקרים באופן אוטומטי ב'שיחות' בין מחשבים. מרבית החובות בהוצאה לפועל הינם בסכומים הנמוכים מ-5000 ש"ח, כולל סכומים זעירים בגין חובות שנשכחו במגרה.

הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד', אליה הצטרפו כ-30 חברי כנסת נוספים מרוב סיעות הבית, ימין ושמאל כאחד, מציעה הפחתה משמעותית בשכר הטרחה לחייבים בהוצאה לפועל.

ח"כ קרעי מציע לנתק את הזיקה לכללי לשכת עורכי הדין ולקבוע תעריף להוצאה לפועל בהתאם לגובה החוב. כמו כן, שכר הטרחה יחולק לשלוש פעימות – הראשונה - עם הגשת הבקשה לביצוע בהוצאה לפועל, השניה - בחלוף 45 יום, והשלישית - לאחר שנה.

כך למשל, בגין חוב של 800 שקלים, ייזקף שכ"ט מקסימאלי של 100 ש"ח כפול 3 פעימות, לעומת שכ"ט כולל של בין 764 ל- 1165 ש"ח שנזקף כיום בהתאם לסוג החוב. או לדוגמה, בגין חוב של 50000 שקלים, ייזקף שכ"ט מקסימאלי של 685 כפול 3 פעימות, לעומת שכ"ט כולל של בין 5000 ל- 10000 שנזקף כיום.

חבר הכנסת קרעי מסר עם הצעת החוק: "שומה עלינו לדאוג לכך שלא יוסיפו העשירים להתעשר בלי גבול, על חשבון העניים המתרוששים עוד ועוד. ברוח דברי הנביא ישעיה: "חַזְּקוּ יָדַיִם רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ". באופן כללי, יש לשאוף, שבסופו של התהליך, הפירמידה הכלכלית הישראלית תשרת את כלל הציבור ולא את אליטת ההון בלבד".

שלמה קרעי הוצאה לפועל הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד