ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
צרות לקואליציה

בניגוד לדיווחים; הח"כ מרע"מ מבהיר: "אתנגד לחוק האזרחות"

בקואליציה דווחו כי הצליחו להגיע להסכמות על תמיכה של כלל החברים בחוק האזרחות, בהתניה כי שרת הפנים איילת שקד תכניס בהמשך הקלות בחוק עבור 'צרכים הומינטריים', אך ווליד טאהא מרע"מ מבהיר כי החוק "איננו יכול בשום מקרה ובשום צורה לעבור בקולותיהם של חברי הכנסת של רע"מ"

בניגוד לדיווחים; הח"כ מרע"מ מבהיר: "אתנגד לחוק האזרחות"
וליד טאהא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקואליציה מנסים לגייס את כל התותחים שלהם על מנת לצלוח את מבחן 'חוק האזרחות' שנכפה עליהם עם כניסתם לתפקיד, הוראת השעה המתחדשת מידי שנה תפקע ב-07/07/2021, ובאופוזיציה הבהירו לקואליציה כי הם לא הולכים להוות רשת הביטחון שלהם. והשר זאב אלקין מונה לאחראי שימצא פתרון בין הצד הימני, למתנגדים.

בחשבון הטוויטר שלו צייץ היום (שלישי) חבר רע"מ ווליד טאהא: "חוק האזרחות, הינו חוק גזעני אנטי דמוקרטי, שאיננו יכול בשום מקרה ובשום צורה לעבור בקולותיהם של חברי הכנסת של רע״מ. אמשיך להתנגד בועדה המסדרת להעברת החוק לועדת חוץ וביטחון, ורע״מ תצביע נגד החוק במליאה".

התבטאות זו מכחישה את ההודעה מהשעות האחרונות כי בקואליציה הצליחו להגיע להסכמות על תמיכה של כלל החברים בהתנייה כי שרת הפנים איילת שקד תכניס בהמשך הקלות בחוק עבור 'צרכים הומינטריים'.

משמעות חוק האזרחות היא מניעה מהפלסטינים ואזרחים ערבים שמקימים משפחה להתאחד בישראל, זאת כדי שמחבלים לא ינצלו את האפשרות לגור בארץ ולבצע פיגועים, וכדי שמספר היהודים בארץ יהיה הרוב.

כזכור, אתמול החליטו במפלגת 'הליכוד' להצביע נגד חוק האזרחות, ולתמוך בהצעת חוק יסוד ההגירה, שכוללת את חוק האזרחות. ההתנגדות של 'הליכוד' לחוק האזרחות, שמובא על ידי הקואליציה כהוראת שעה, מגיעה כדי לנסות ולהביך את הקואליציה, למרות שתמכו בחוק במשך כל השנים האחרונות.

כאמור, 'הליכוד' יתמכו בחוק יסוד ההגירה, שהוגש על ידי חה"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' כדי לאתגר את הקואליציה הימנית. חוק היסוד ההגירה, מכיל בין היתר את חוק האזרחות - ואף כחוק קבע, כך שלא יצטרכו להעבירו כל שנה.

יצויין כי גם חברת הכנסת איבתיסאם מראענה מ'העבודה' אמרה כי תתנגד לחוק, אך אתמול התקפלה ואמרה שמה שיוכרע במפלגתה תעשה: "אצביע עם הסיעה שלי. אקבל את דין התנועה. בוודאי".

 

מפלגת רע"מ חוק איחוד משפחות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד