ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
שלושת התנאים

חוזרים להגבלות: מחוסנים ומחלימים ייכנסו לבידוד

לאור התפרצות התחלואה בכמה בתי ספר בארץ, ובניסיון להתמודד עם "הפרצה בנתב"ג" ולמנוע את כניסתם של זני הנגיף לישראל, חתם פרופ' לוי על צו שיקשיח את הגדרות הבידוד למחוסנים ומחלימים מהנגיף, מהם עולה כי גם מחוסנים ומחלימים ייאלצו להיכנס לבידוד

חוזרים להגבלות: מחוסנים ומחלימים ייכנסו לבידוד
בידוד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עד לאחרונה מחוסנים ומחלימים נדרשו לבודד את עצמם אם חזרו ממדינה אסורה, או במקרים חריגים. כעת, בעקבות ההתפרצות, מוגדרים לראשונה מהם המקרים הללו בין היתר נקבע: מי שהתחסן או החלים צריך להיכנס לבידוד אם נחשף ל"חולה שנדבק בזן מסוכן"

אם המחלים או המחוסן "היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף, כמו הגרסה ההודית, או שקיים חשש ממשי שנדבק בזן". או אם הוא "היה במגע הדוק עם חולה, ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהחיסון פחות יעיל בקרבה". או כאשר המחלים או המחוסן "חוזר מטיסה והיה במגע הדוק עם חולה", כל המקרים הללו יחויבו להיכנס לבידוד.

בכך למעשה מניח המשרד את התשתית להחזרת המחלימים והמחוסנים לבידוד. הצו עליו חתם אתמול (ג') מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי וצפוי להתפרסם בקרוב, מתיר אותו רק אם המחלים או המחוסן עומד בכל אחד משלושת התנאים הללו. חשוב לציין כי התוצאה הסופית להימצאות הזן ההודי בגופו של אדם ניתנת רק כעבור עשרה ימים של תהליך ריצוף גנטי, והמחוסנים שייכנסו לבידוד יעשו זאת בעקבות שתי בדיקות שבהן יימצא חשד לזן. כך מדווח הבוקר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

בנוסף, על רקע הפרת הבידוד של ילדה במודיעין לאחרונה, נקבע בצו כי הורים שילדיהם יפרו בידוד יקבלו קנס. בדברי ההסבר של הצו נכתב כי "תמונת התחלואה של השבוע האחרון מאיימת בהתפשטות קהילתית נרחבת, ומחייבת נקיטת אמצעים נוספים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

עוד צוין כי "לנוכח אירועים אלו ואירועים נוספים שהתרחשו בתקופה האחרונה במוסדות בהם מתגוררים אוכלוסיית הגיל השלישי, קיים חשש מהדבקה ותחלואה קשה בקרב אוכלוסייה זו".

קורונה נתב"ג פרופ' חזי לוי בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד