י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
פרסום ראשון

סמוטריץ' בדרישה מהיועמ"ש: כתב אישום נגד האמן

לאחר שהאמן גרגורי אבו, שרף שלט עליו היה כתוב אותיות שם ה', הבוקר יו"ר 'הציונות הדתית' שיגר מכתב ליועמ"ש, בו דרש להגיש כתב אישום נגד האמן וכנגד האחראים במשכן שבו הציג | סמוטריץ' נימק: "מבזה את קודשי ישראל"

סמוטריץ' בדרישה מהיועמ"ש: כתב אישום נגד האמן
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'הציונות הדתית' חה"כ בצלאל סמוטריץ' שלח היום (רביעי) מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, ובו קרא לו להגיש כתב אישום נגד האמן שביצע את שריפת שם ה', וכנגד האחראים במשכן האומנויות.

במכתב, ששלח כאמור ליועמ"ש, התייחס למיצג של גרגורי אליו נחשפו ילדי גן דתי מגדעונה, ודרש לפתוח בחקירה ולהגיש נגדו כתב אישום, ובנוסף גם כנגד האחראיים במשכן לאמנויות, בו הציג את המיצג.

"לצערי נראה הדבר כי מיום ליום "האמנות" הנאורה יורדת מדחי אל דחי עד הדיוטה התחתונה", כתב סמוטריץ', תוך שהיא מבזה את קודשי ישראל, פוגעת ברגשות של מיליוני יהודים בארץ ומחוצה לה והכל בשם 'חופש האומנות והביטוי'".

הוא המשיך וכתב: "אני דורש כי תפתח חקירה ויוגש כתב אישום כנגד האחראים במשכן לאמנויות הבמה כמו גם כנגד המציג גרגורי אבו, בעבירה על סעיף 173 "פגיעה ברגשי דת" לחוק העונשין".

"אין בי צל צלו של ספק כי רשויות האכיפה יתייחסו בכובד ראש לנושא לפחות כפי שהתייחסו בתקדים בה הוגש כתב אישום ואף הורשעה טטיאנה סוסקין כאשר פרסמה כרוז "מוחמד חזיר" אשר פגע ברגשות הדת של מאמינים מוסלמים", הוסיף.

סערת סמוטריץ יועץ משפטי אביחי מנדלבליט פגיעה ברגשי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד