ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הובך ברבים

שר הדתות והח"כ התעמתו: "מציע שתפתח בגמרא גיטין"

לאחר ששר הדתות מתן כהנא קרא לתמוך בחוק האזרחות, והזכיר מה הוביל חורבן בית המקדש, חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' תקף: "משום מה הוא בחר לאמץ את הגישה של יוספוס; שבגד באמונם של חבריו" | כהנא השיב: "לא יוספוס אלא רבינא ורב אשי"

שר הדתות והח"כ התעמתו: "מציע שתפתח בגמרא גיטין"
לימוד גמרא צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בצל צום י"ז בתמוז, קרא אמש (ראשון) שר הדתות מתן כהנא מ'ימינה' ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וליו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' לתמוך בחוק האזרחות, והזכיר איך עם ישראל הגיע לחורבן בית המקדש.

"‏תקופת בין המיצרים מזכירה לנו איך הגענו לחורבן. היום, ביז תמוז, שוב נזכור איך הקנאים הסיקריקים הוליכו אותנו לגלות", כתב. "נתניהו וסמוטריץ', אל תשרפו את האסמים. אתם באמת מתכוונים להצביע נגד הארכת חוק האזרחות?".

בתגובה, תקף חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' את כהנא, וטען כי הגרסה שלקח היא של יוספוס, שבגד בחבריו: ‏"יש כמה וכמה גירסאות היסטוריות לסיפור נפילתה של ירושלים".

"משום מה מתן כהנא בחר לאמץ את גירסתו של יוספוס פלביוס, האיש שבגד באמונם של חבריו לנשק, עבר צד אל הרומאים ושיבח את טיטוס על גדלותו והנהגתו. מין מקריות היסטורית שכזו", עקץ.

"שמחה, מציע שתפתח בגמרא גיטין נו בתרגום חופשי", השיב לו כהנא וציטט, "'היה לשלושת העשירים אוכל שהספיק ל21 שנה. אמרו חז"ל לביריונים בוא ונשלים עם הרומאים'".

"'לא נתנו להם הביריונים והתעקשו להלחם ברומאים. אמרו להם החכמים לא תצליחו. קמו הביריונים ושרפו את האסמים״ לא יוספוס פלביוס אלא רבינא ורב אשי. נעים להכיר", השיב שר הדתות לחה"כ רוטמן שמצא עצמו מובך.

יצוין כי שר הדתות קובע עיתים לתורה, ובערב הבחירות האחרונות פרסמנו ב'בחדרי חרדים', תיעוד של ח"כ מתן כהנא מסיים מסכת פסחים שלמד בנוכחות יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט שהפך לימים לראש הממשלה.

מתן כהנא שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד