י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הותיר חמישה יתומים

טרגדיה קשה: החסיד שנפצע בפולין נפטר מפצעיו בבית החולים

מתל השומר מגיעה הלילה הבשורה הקשה והנוראה על פטירתו בדמי ימיו של הרב יחזקאל דב מנדל ז"ל מחסידות דאראג בבני ברק שנפצע באורח אנוש, בעת שנסע לקברי צדיקים בפולין בשבוע שעבר. בן 48 בפטירתו | הותיר אחריו חמישה ילדים יתומים ל"ע. רק אחד מהם זכה להשיא 

טרגדיה קשה: החסיד שנפצע בפולין נפטר מפצעיו בבית החולים
יחזקאל דב מנדל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה בחצר חסידות דאראג: מבית החולים שיבא בתל השומר, מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו בדמי ימיו של הרב החסיד ר' יחזקאל דב (בערל) מנדל ז"ל, מחסידי דאראג, שנפצע אנוש בשבוע שעבר בפולין והוא בן 48 בפטירתו.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הוא נפצע באורח קשה מאוד בתאונת דרכים שאליה נקלע בפולין, לשם נסע בכדי להשתטח על קברי צדיקים. הוא הוטס בדחיפות לבית החולים בארץ, שם עבר היום ניתוח חירום במטרה להציל את חייו לאחר זיהום שהתפשט בגופו. רבים התפללו לרפואת יחזקאל דב בן פראדל, אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

ר' יחזקאל דב ז"ל, נולד בבני ברק בו' אדר תשל"ג, לאביו ר' חיים יחיאל מנדל שיבדלחט"א, מחשובי חסידי ערלוי, ולאמו מרת פראדל תחי'.

הוא התחנך בבחרותו בישיבת חוג חתם סופר ומשם המשיך לחסידות דאראג, שם דבק בכל מאודו באדמו"ר שליט"א ולא פספס אף מאורע או טיש בחצר החסידות.

עם מורו ורבו הרבי מדאראג

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו שתחי', בתו של יבלחט"א הרה"ח רבי מנחם צבי לונגר, מחשובי חסידי סקווירא ובעל המכולת המפורסמת בשכונת רמת אלחנן בעיר. לפרנסתו עבד במכולת של חמיו ברמת אלחנן ושירת את הלקוחות במסירות ובנאמנות. 

חבריו מספרים ל'בחדרי חרדים' ומסרבים לעכל כי בערל היה ואיננו: "הוא הקפיד במסירות נפש על שיעורי תורה בקביעות אפילו בשמחות היה מגיע לשיעור עם השטריימל ולא רצה להפסיד את השיעור, הוא התמסר מאוד לחמיו שהתאלמן בשנים האחרונות, ועבד בחנות שבשכונת רמת אלחנן בב"ב היה אהוב על הבריות ולב רחום שעזר לגמול חסד עם אחרים". 

קשר מיוחד היה לו לציונו של הרבי הקדוש רבי אלימלך מליז'ענסק בפולין, לשם היה מגיע במסירות מספר פעמים בשנה ובפרט ביארצייט והיה מתנדב בהכנסת אורחים בכדי לעזור לתת אוכל לבאי ההילולא.

עם מורו ורבו הרבי מדאראג.

הוא הותיר אחריו שישה ילדים, שמתוכם רק בן אחד זכה להוביל לחופה.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 16:30 אחר הצהריים מביתו ברחוב טולידנו 4 בשכונת רמת אהרן בבני ברק דרך ביהמ"ד דאראג ברחוב יצחק נפחא לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

פולין חסידות דאראג טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד