י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מפליל

המשטרה עצרה אדם שהתלונן על מזג האוויר

תושב מצרי, מהגר עבודה בכווית, תיעד סופת חול ואבק, התלונן וגורש מהמדינה | התיעוד הפך לוויראלי בטוויטר, צבר מאות אלפי צפיות וזכה ללעג רב על ההתנהלות הפגיעה | צפו

המשטרה עצרה אדם שהתלונן על מזג האוויר
ערפל כבד בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה בכווית עצרה תושב מצרי בגין פרסום סרטון ברשת הטיק טוק בו הוא מלגלג ומתלונן על מזג אוויר גרוע וסופות אבק.

המדינה המפרצית סובלת מטמפרטורות חמות ביותר על פני כדור הארץ השנה והגיעה למעל 40 מעלות חום. ממשרד הפנים של כווית נמסר כי האיש שעומד מאחורי הסרטון "הפוגעני" נעצר והופנה לרשויות, אשר "ינקטו בצעדים המשפטיים הנדרשים נגדו". מאוחר יותר דיווח בתקשורת הערבית כי הוא גורש.

בסרטון מצלמת רכב שפורסם באפליקציית טיק טוק ברשתות החברתיות, ניתן לשמוע את האיש מתלונן על סופת החול הגדולה ששטפה את כווית בימים האחרונים. "אני נמצא בתוך סערת אבק כרגע, אני ממש לא יכול לראות שום דבר מולי" אמר האיש בסרטון, והראה את האבק הממלא את הכביש כמו ערפל סמיך. "בסדר, כווית, בסדר," הוא הוסיף, עם ביטוי בערבית שהרגיז את הרשויות.

התיעוד הפך לוויראלי בטוויטר, וצבר מאות אלפי צפיות. המעצר שלו הדגיש את מגבלות חופש הביטוי של המדינה המפרצית בלי נשים בפרלמנט שמתנהלת באדיקות דתית חזקה, ועורר ביקורת ברשתות החברתיות על מעצרו.

חלק מגולשי הרשתות החברתיות, שראו במעצר סימן למנוע חופש הביטוי של מהגרי עבודה, הראו את תמיכתם בגבר המצרי באמצעות פרסום סרטונים משלהם המעליבים את מזג האוויר הכוויתי.

הרשויות בכווית משתמשות באופן שגרתי בחוק 'עבירות סייבר' כדי לבקר את המשטרה ולהעמיד לדין מתנגדים. המדינה הזעירה, שכמו אחרות במפרץ, תלוי בהגעת מיליוני מהגרי עבודה בשכר נמוך, הם באים מאפריקה, דרום מזרח אסיה והמזרח התיכון.

כווית מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד